استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

اجرای ۴۲۰۰ میلیارد ریال طرح مطالعات معدنی در آذربایجان غربی/ تکاب، قطب‌ معدنی منطقه شد؟

استاندار آذربایجان غربی از اجرای ۴۲۰۰ میلیارد ریال طرح مطالعات معدنی در این استان خبر داد.

به گزارش فولادبان، محمدصادق معتمدیان گفت: تاکنون مطالعات سیستماتیک در شناسایی پهنه‌های معدنی استان نشده اما با حمایت دولت، 4 هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بزرگترین طرح مطالعات معدنی در پهنه‌های جنوبی آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است که این اقدام موجب تحول جدی در شناسایی مواد معدنی جدید در منطقه می‌شود.

وی افزود: ۵۱ ماده معدنی کانی و غیرکانی در آذربایجان غربی شناسایی شده و تکاب با تولید ۳۸ درصد شمش طلای کشور، یکی از قطب‌های معدنی منطقه به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم باید از منافع سرمایه گذاری‌های معدنی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدید استان در دولت سیزدهم این است که خسارت‌های زیست محیطی بهره برداری از معادن کاش یافته و منافع آن به مردم برسد.

معتمدیان یادآور شد: فعالیت‌های معدنی مطالبه به حقی برای مردم ایجاد کرده و تخریب‌هایی که از طریق معادن ایجاد می‌شود باید به صورت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اصلاح شود.

وی گفت: اکنون طلای تولید شده به صورت خام از استان خارج می‌شود و به جز ایجاد اشتغال، در بخش فرآوری و صنایع پایین دستی صنعت طلا اقدامی نشده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: از محل سرمایه گذاری سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل مرحله اول محور تکاب – تخت سلیمان – دندی اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *