جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روشن شدن مواضع آمریکا و کم‌سو شدن چراغ سبز بازار سرمایه

با مشخص شدن مواضع جو بایدن در مصاحبه وی با شبکه سی‌بی‌اس، بازار سرمایه امروز را با رشد آغاز کرد، اما در ادامه راه دچار کمی افت شد و دوباره رو به بالا حرکت کرد.

به گزارش فولادبان؛ بالاخره جو بایدن در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری سی‌بی‌اس داشت، اعلام کرد که نه‌تنها، تحریم‌های علیه ایران را لغو نخواهد کرد، بلکه ایران باید غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند. همین جمله امروز آثار روانی خود را روی بازار سرمایه گذاشت و باعث شد امروز هم نرخ دلار تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند و هم شاخص کل بازار سرمایه با شاخص هم‌وزن روندی واگرا داشته باشد و چراغ سبز بازار کم‌سو شود.

امروز، شاخص کل بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که با شیبی بسیار تند رشد بیش از 23 هزار واحدی را تجربه کرد، اما با قرار گرفتن در مرز یک میلیون و 195 هزار واحدی با افت مواجه شد و دوباره افزایش پیدا کرد تا اینکه در پایان معاملات، رشد بیش از 22 هزار واحدی را پشت سر گذاشت.

با این حال، شاخص هم‌وزن، امروز نشانگر این بود که امروز سهامداران حقیقی تحت تأثیر جو موجود در بازار سهم‌های زیادی را عرضه کردند و به فکر خارج شدن از بازار افتادند، چراکه این شاخص در ابتدا با رشد قابل توجه نزدیک به 2 هزار واحدی بالا آمد، اما در ادامه معاملات، افت شدیدی را تجربه کرد و در پایان معاملات با افت 857 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم با معاملات روز جاری بیش از 29 هزار واحد بالا آمد.

روی هم رفته، با رشد سهم‌های شاخص‌ساز بازار، شاخص کل در زمان بسته شدن معاملات (12:30 دوشنبه 20 بهمن) 22 هزار و 302 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 192 هزار و 835 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افت 857 واحدی، در خانه 420 هزار و 111 واحدی قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی با رشد خوب 29 هزار و 572 واحدی، رقم 807 هزار و 613 واحد را به ثبت رساند.

امروز نمادهای «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «شپا»، «خگستر»، «برکت» و «شتران» لقب نمادهای پرتراکنش بازار گرفتند و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «شستا»، «کچاد» و «تاپیکو» تأثیرگذارترین نمادها روی رشد شاخص کل بودند.

در میان نمادهای فولادی گروه فلزات اساسی که هم رشد و هم افت را در برخی از نمادها شاهد بودند، امروز نمادهای «فخوز»، «فجر»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین رشد قیمت را داشتند، «فپنتا» و «کویر» افت نسبتا شدیدی را تجربه کردند، نماد «ذوب» در فرابورس بیش از 4 درصد افزایش یافت و نماد «ارفع» هم در بازار دوم فرابورس 5 درصد رشد کرد و نمادهای «کگل» و «کچاد» هم رشد قیمت خوبی را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors