گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

پیش بینی فعالان بازار از قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، معامله آربیتراژ بین قراردادهای فیوچرز و میلگرد اسپآت، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را افزایش داد.

داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX wh در بازه 3600 تا 3620 یوان به ازای هر تن  بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل  با افزایش 40 تا 50 دلاری  مواجه بوده است. این محصول در این بازه زمانی با قیمت 3550 تا 3580 دلار به ازای هر تن معامله می شد.

به گزارش برخی منابع بازار، قرارداد فیوچرز میلگرد در ماه اکتبر به دلیل شکاف قیمتی حدود 100 یوان به ازای هر تن  بود. در این میان، خریداران میلگرد هفته فعال تری را پشت سر گذاشتند اما خریداران نهایی به دلیل بارندگی و نامساعد بودن هوا، کمتر فعال بودند. فعالان بازار در مورد قیمت‌ها برای چند روز آینده نگران بودند، زیرا تقاضای خریدار نهایی ضعیف بود.

زمزمه در بازار

با این حال، یک منبع تحلیلگر صنعت گفت: برخی از کارخانه های فولادسازی خطوط تولید، تعمیر و نگهداری میلگرد را در اوایل ماه می و برخی از آنها در این هفته از سر گرفتند و قیمت مواد اولیه را افزایش دادند.

همچنین پرمعامله ترین قرارداد آتی سنگ آهن در سپتامبر در دالیان بورس کالا با 747.50 یوان در هر تن بسته شد که با افزایش ۲۴ یوانی نسبت به روز قبل معامله شد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW  تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 3450 یوان به ازای هر تن  بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل  با کاهش 10 یوانی مواجه شده است.

معاملات بورس شانگهای

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با رشد 75 یوانی  نسبت به قیمت توافقی روز قبل 3640 یوان انجام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *