جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 18 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

دلایل ریزش بی‌سابقه و 125 هزار واحدی بورس تهران در روز جاری / بازار سرمایه نهایتاً تا پایان هفته به روال عادی بازمی‌گردد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است سودآوری شرکت‌ها و ارزندگی بازار با سال 99 قابل قیاس نیست و با توجه به شواهد موجود می‌توان گفت بازار سهام تا پایان هفته به روند عادی خود باز می‌گردد. 

دلایل ریزش بی‌سابقه و 125 هزار واحدی بورس تهران در روز جاری / بازار سرمایه نهایتاً تا پایان هفته به روال عادی بازمی‌گردد اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار سرمایه تماماً قرمز رنگ بود و فشار فروش سنگینی را به همراه داشت که تا انتهای بازار ادامه دار بود به گونه‌ای که از نظر درصد ریزش، دومین ریزش تاریخی بورس ایران و از نظر واحد ریزش، بیشترین ریزش واحد در تاریخ بورس به ثبت رسید.

در این راستا، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد افت داشت و به ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و۴۰۶ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۳۷ هزار و ۱۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۸۰۳ هزار و ۳۲۶ واحدی قرار گرفت. ناگفته نماند ارزش معاملات خرد نسبت به پیک ۲ روز گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه بود و به ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

در این راستا، محمد رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان در خصوص دلایل ریزش چند روز اخیر بورس مطرح کرد: در شرایط فعلی، امکان اینکه وضعیت بازار سرمایه مشابه وضعیت بازار در مردادماه سال 99 شود، صفر درصد است. در سال 1399 شاخص کل در همین محدوده قرار داشت اما در چند سال اخیر اتفاقات مهمی رخ داده است که هیچ تشابهی برای بازار فعلی با بازار سال 99 ندارد.

وی افزود: یکی از این اتفاقات، دلار است که در سال 99 قیمت آن 20 هزار تومان بود اما در حال حاضر این ارز با بیش از 50 هزار تومان به فروش می‌رسد. در نهایت این دو اتفاق توجیه می‌کند که بازار ریزش وحشتناک و سناریوی سال 99 را رقم نخواهد زد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سودآوری شرکت‌ها و ارزندگی بازار با سال 99 قابل قیاس نیست، گفت: با توجه به شواهد موجود، می‌توان گفت بازار سهام تا پایان هفته به روند عادی خود باز می‌گردد. در واقع، این بازار همانند بازارهای موازی نمی‌تواند روند افزایشی دائمی و روزانه داشته باشد.

رضانژاد در پایان اظهارداشت: در بازارهای موازی مثل خودرو، طلا و امثال آن صعود همیشه اتفاق نمی‌افتد و بازار سرمایه نیز از این قضیه مستثنی نیست. البته در چند روز اخیر، مقداری شدت هیجانات بازار افزایش پیدا کرده است اما بعید به نظر می‌رسد این روند ریزشی ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors