گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت کویل ورق گرم صادراتی به بازار اروپا نزولی شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت کویل ورق گرم در بازار اروپا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دلیل کاهش قیمت واردات و تاثیر ریزش آمار تقاضا بر آینده محصولات فولادی، بازار کویل ورق گرم اروپا راکد گزارش شده است.

در این راستا، معاملات کمیاب ایتالیا برای کویل با تحویل ژوئن-ژوئیه در بازه 860 تا 880 یورو (945 تا 967 دلار) به ازای هر تن گزارش شدند که با شیوه معاملاتی exw معادل بازه 845 تا 860 یورو به ازای هر تن خواهد بود، این درحالی است که فعالان اعلام داشتند تناژ معاملات پایین بود و خریداران تنها به میزان موردنیاز خرید می‌کنند. همچنین میزان عرضه محصول در ایتالیا محدود گزارش شد.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی کارخانه‌ها در بازه قیمتی 870 تا 880 یورو به ازای هر تن (معادل 855 تا 860 یورو به ازای هر تن exw) اعلام شدند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، بازار داخلی، exw ایتالیا 848.33 یورو به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ نسبت به قبل 3.34 یورو کاهش نشان می‌دهد. این محصول در این مدت با قیمت 851.67 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین این شاخص قیمتی در مفایسه با هفته قبل و ماه گذشته به ترتیب حاکی از کاهش 6.67 و افزایش 31.08 یورویی به ازای هر تن است.

علاوه بر این، قیمت کویل ورق گرم صادراتی به اروپا در یک هفته اخیر در روندی نزولی قرار داشت که باعث جلب توجه خریداران اروپایی شد.

البته تولیدکنندگان هندی محصول با تحویل ماه می-ژوئن را با قیمت 715 یورو به ازای هر تن cfr ایتالیا عرضه کردند. در بازار زمزمه‌هایی درباره خرید محموله هندی کویل ورق گرم با شیوه معاملاتی cfr و قیمت 690-700 یورو به ازای هر تن در طول هفته گذشته وجود داشت، اما این خبر توسط تمامی فعالان بازار تایید نشد.

عرضه‌کنندگان ژاپن نیز هدف قیمتی خود را برای محصول تحویل ماه ژوئن و شیوه معاملاتی cfr اروپا، 830 دلار به ازای هر تن قرار دادند.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی تایوان و ویتنام برای تحویل ماه ژوئن، 750 یورو به ازای هر تن cfr گزار ششدند.

همچنین در طول هفته گدشته، یک محموله 8هزار تنی کویل ورق گرم از عربستان صعودی با تحویل ماه ژوئن و قیمت 740 یورو به ازای هر تن cfr آنتورپ بلژیک فروخته شد.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، بازار داخلی، exw شمال اروپا در روز دوشنبه، 850.42 یورو به ازای هر تن محاسبه شد که نسبت به 12 آوریل (23 فروردین ماه 1402)، 4.58 یورو کاهش نشان می‌دهد. این محصول در تاریخ مذکور با قیمت 855 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد. این نرخ حاکی از افت 6.58 یورویی و رشد 4.17 یورویی به ترتیب در مقایسه با هفته قبل و ماه گذشته است.

از آن‌جایی که خریداران و تولیدکنندگان از تعطیلات بازمی‌گردند، فعالیت تجاری بازار محدود گزارش شد. برآورد خریداران از بازه قیمتی متعارف محصول، 830 تا 850 یورو به ازای هر تن exw بود.

خریداران عقیده داشتند که جدا از پیش‌بینی کاهش عرضه، در بازار زیرساختی برای حمایت از رشد قیمت کویل ورق گرم در کوتاه‌مدت وجود نداشت. توزیع‌کننده‌ای در همین باره گفت: خریداران به میزان کافی ذخیره محصول دارند، قیمت واردات درحال ریزش است و حتی 8 هفته تاخیر تحویل شرکت «آرسلورمیتال»، به نظر نمی‌رسد شاهد راند دیگری از رشد قیمت کویل ورق گرم باشیم. به دلیل آتش‌سوزی‌ها در کارخانه‌های «آرسلورمیتال» به نظر نمی‌رسد که این شرکت بتواند تا پیش از ماه سپتامبر، کویل ورق گرم تولید کند و همچنین تحویل سفارشات قبل نیز برای هشت هفته به تاخیر خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *