جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت کویل ورق گرم صادراتی روسیه + دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت کویل ورق گرم صادراتی روسیه به دنبال کاهش قیمت‌ها در بازار آسیا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت کویل ورق گرم صادراتی روسیه به دلیل نزول قیمت‌های بازار آسیا – رقبای اصلی روسیه در بازار ترکیه – کاهش یافت.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم صادراتی، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 625 تا 675 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افت نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه 675 تا 735 دلاز به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، بازه قیمتی متعارف برای کویل ورق گرم روسیه در ترکیه، 650 تا 660 دلار به ازای هر تن cfr  (625-635 دلار به ازای هر تن فوب) برآورد شده است. یک فعال بازاری حتی سطح قیمتی بازار را کمتر اعلام کرد. یک تاجر در این‌رابطه بیان کرد: خریداران ترکیه برای محصول روسی در مقایسه با محصول آسیایی، هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد. خاورمیانه نیز محصولات خود را از چین وارد می‌کند و بعید است روسیه در این کشور خریداری پیدا کند.

آخرین پیشنهادات قیمتی کویل ورق گرم چین در ترکیه در بازه 655 تا 665 دلار به ازای هر تن cfr گزارش شد و همچنین معامله‌ای برای کویل ورق گرم کره جنوبی با قیمت 680 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شده است. تاجری در بازار ترکیه در این باره مطرح کرد: زمان آماده‌سازی محصول چینی یک ماه است اما شرایط بازار ترکیه به گونه‌ای نیست که برای زمان تحویل کوتاه‌تر حاضر به پرداخت هزینه بیشتر باشد. این هفته به دلیل تعطیلات عید فطر، روزهای کاری کوتاه‌تر بودند و من فعالیت قابل‌توجهی در طول این هفته پیش‌بینی نمی‌کنم.

وی همچنین گفت: بعید است صادرکنندگان کویل ورق روسیه بتوانند حجم بالایی از محصول به آفریقا بفروشند. به نظر می‌رسد آمریکای جنوبی تنها گزینه احتمالی صادرکنندگان در راستای دستیابی به قیمت‌های بالاتر باشد. روس‌ها اظهار دارند که بازار داخلی کشورشان مطلوب اسست و قیمت‌های داخلی بییشتر از قیمت صادرات هستند.

همچنین آخرین پیشنهادات قیمتی کویل ورق گرم روسیه کمتر از 675 دلار به ازای هر تن فوب نبودند. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق سرد، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در ربازه 720 تا 770 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که در راستای روند قیمت‌گذاری کویل ورق گرم، قیمت این محصول نسبت به هفته پیش نزولی بوده است. این محصول در هفته گذشته در بازه 770 تا 790 دلار معامله می‌شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *