زارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

آخرین شنیده‌های فعال بازار از پیش بینی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال هشدارهای جوی و کاهش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد بازار داخلی چین به دلیل افت تقاضا، کاهش یافت، این درحالی است که فعالان بازار پیش‌بینی کردند افزایش قیمت هزینه تولید، این کاهش را جبران خواهد کرد.

بازار داخلی

در همین حال، در بازار شرق چین (شانگ‌های) قیمت میلگرد در بازه 3 هزار و 940 یوآن تا 3 هزار و 960  یوآن (573 تا 576 دلار) به ازای هر تن اعلام شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل 50 تا 60 یوآن کاهش نشان می دهد.

بنابراعلام رصدخانه مرکزی هواشناسی، در روزهای آینده باد سرد شدید و هشدار طوفان شن پیش‌بینی شده است که گفته می‌شود بخش عظیمی از شمال چین را بادهای شدید و طوفان شن دربر خواهد گرفت.

براساس نظر فعالان، مشکلات جوی باعث کاهش سرعت عملیات ساخت‌وساز در مناطق شمالی چین شده است و افت میزان تقاضای میلگرد را به دنبال داشت.

علاوه بر این، میزان تقاضا در شرق چین ریزش کرد، چرا که خریداران انتظار داشتند پس از کاهش قیمت معاملات فیوچرز، قیمت میلگرد نیز سقوط کند که البته این پیش‌بینی به حقیقت نپیوست.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های با وجود رشد جزئی نسبت به قبل با قیمت 3 هزار و 881 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که با این حال، این نرخ 139 یوآن کمتر از سقف قیمت روز است.

درحالی کاهش تقاضا باعث تداوم روند نزولی قیمت سنگ آهن شده است که برخی فعالان بازار باور دارند که این روند نزولی به زودی به دلیل رشد هزینه‌های تولید، متوقف خواهد شد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار بیان کرد: کارخانه‌های فولادی که محور تولیدشان کوره بلند است، درحال حاضر سود بسیار پایینی دریافت می‌کنند و همچنین کارخانه‌های مجهز به کوره قوس الکتریکی حدود 50 یوآن به ازای هر تن ضرر کردند. کارخانه‌ها برای توقف روند نزولی قیمت میلگرد، در تلاش هستند تا میزان تولیدات خود را کاهش دهند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳هزار و ۸۰۰ یوآن به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به قبل ثابت باقی ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، قرارداد فیوچرز میلگرد ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت 3 هزار و 907 یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این قیمت حاکی از افت 82 یوآنی نسبت به روز جمعه است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *