گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

دلایل افزایش قیمت قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی ترکیه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی ترکیه به دلیل کاهش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق گالوانیزه گرم ترکیه در یک هفته اخیر به دلیل کاهش تقاضا افزایش یافت.

براساس گزارشات، به دلیل ماه مبارک رمضان، تقاضا کاهش یافت و خریداران نیز سفارشات خود را در ماه مارس ثبت کردند. در این راستا، قیمت کویل ورق گرم ترکیه به دلیل کاهش تقاضا، در روندی نزولی قرار داشت.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم، داخلی، exw ترکیه در بازه 820 تا 840 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش 10 دلاری به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته قبل در بازه قیمتی 830 تا 850 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

بازار داخلی

همچنین قیمت ورق گالوانیزه گرم فولادی، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه 990 دلار تا یک هزار و 70 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به قبل حاکی از افزایش است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 975 تا یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین در طول 7 روز اخیر تولیدکنندگان ترکیه ورق گالوانیزه گرم با ضخامت 0.5 میلی‌متر و پوشش Z100 در حدود 990 دلار تا یک هزار و 100 دلار به ازای هر تن exw ارائه کردند، این درحالی است که بازه قیمتی پیشنهادی قبل برای این محصول 975 دلار تا یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن exw گزارش شده بود.

دلیل اصلی قیمت پیشنهادی بالاتر این بود که تولیدکننده اصلی ترکیه که در گذشته، تخفیف حدود 100 دلاری قیمت به ازای هر تن را ارائه می‌کرد، در طول 7 روز اخیر تخفیفی نداد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گالوانیزه پیش‌رنگ، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه یک هزار و 90 دلار تا یک هزار و 120 دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که در هفته گذشته این بازه قیمتی بین یک هزار و 95 دلار تا یک هزار و 120 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در طول 7 روز اخیر، بازه پیشنهادی ورق گالوانیزه پیش‌رنگ با ضخامت 0.5 میلی‌متر و رنگ 9002 بین یک هزار و 90 دلار تا یک هزار و 200 دلار به ازای هر تن بود درحالی که قیمت این محصول در هفته گذشته در بازه یک هزار و 95 دلار تا یک هزار و 120 دلار به ازای هر تن exw گزارش شده بود. خریداران در این باره اظهار داشتند: قیمت یک هزار و 200 دلار به ازای هر تن exw برای بازار کنونی بسیار بالاست، بنابراین این قیمت در ارزیابی لحاظ نشد.

صادرات ورق گالوانیزه گرم

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق گالوانیزه گرم فولادی، بازار صادرات، فوب ترکیه در بازه بین 990 دلار تا یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که قیمت این محصول در هفته گذشته در بازه 975 دلار تا یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین پیشنهادات قیمتی تولیدکنندگان ترکیه برای ورق گالوانیزه گرم با ضخامت 0.5 میلی‌متر و روکش Z100 در بازه بین 990 تا یک هزار و 100 دلار به ازای هر تن فوب بودند. به گفته منابعبازار، معاملات با کشورهای بالکان با قیمت حدود یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن فوب انجام شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *