گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

بررسی بازار واردات اسلب ایتالیا/ قیمت‌ها نزولی شدند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تاثیر کاهش قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا بر بازار واردات اسلب ایتالیا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر بازار واردات اسلب فولادی ایتالیا به دلیل بازار راکد ورق فولادی با ضخامت بالای کشور، نزولی باقی ماند.

شرایط بازار ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا برای آگاهی از روند قیمت‌گذاری بخش واردات اسلب بسیار مهم است، زیرا تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار داخلی خریداران اصلی اسلب صادارتی هستند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق فولادی با ضخامت 8 تا 40 میلی‌متر،  exw جنوب اروپا در بازه 890 تا 900 یورو به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش 10 تا 20 یورو قیمت به ازای هر تن در مقایسه با هفته گذشته است. این محصول قبلا در بازه 900 تا 920 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع بازار، با توجه به کاهش چشم‌گیر تقاضای فولاد، قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا افت کرد. در این راستا، تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در خرید اسلب محتاط و در تلاش بودند تا محصول را در سطوح پایین قیمتی خریداری کنند.

براساس گزارشات، یکی از واردکنندگان اصلی این کشور، حدود 20 هزار تن اسلب چینی را با قیمت 720 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا خریداری کردند. این قیمت نشان‌دهنده کف قیمتی پیشنهادی عرضه‌کنندگان چینی در آغاز ماه است.

گفته می‌شود که یک خریدار ایتالیایی در مذاکرات با عرضه‌کنندگان آسیایی به سر می‌برد.

چندین تاجر در بازار، قیمت متعارف کنونی برای اسلب چینی را بین 700 تا 720 دلار به ازای هر تن cfr برآورد کردند.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی عرضه‌کنندگان اسلب آسیایی در طول هفته اخیر، در بازار مشاهده نشد، اما یک منبع بازه 740-745 دلاری به ازای هر تن cfr ایتالیا را گزارش کرد.

یک عرضه‌کننده روسی، که تحریم نشده است و معمولا به ایتالیا اسلب عرضه می‌کند، گفته می‌شود که در طول هفته اخیر از بازار دور بود. اعلامیه اخیر قیمت این عرضه‌کننده به بازار ایتالیا، 730 دلار به ازای هر تن cfr بود.

نشریه قست‌مارکتز به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین و این دلیل که تنها تعداد کمی از خریداران ایتالیایی از این کشور خرید می‌کنند، قیمت روسیه را در ارزیابی خود لحاظ نمی‌کند.

بر اساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، واردات، cif ایتالیا 720 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افت نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 720 تا 730 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *