گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – شنبه 5 فروردین ماه؛

شاخص کل در یک قدمی کانال 2 میلیون واحدی / رشد 67 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی در اولین روز از سال جدید

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 5 فروردین 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در اولین روز معاملاتی سال جدید، بیش از 60 درصد نمادها سبز پوش شدند. در واقع اگرچه در ساعات نخست برای دقایقی شاهد تشدید عرضه‌ها و پررنگ شدن نقش فروشندگان بودیم؛ اما با روشن شدن موتور خودرویی‌ها، ورق برگشت و خریداران مجددا میدان دار شدند و در کلیت بازار روند معاملات رو به بالا شد.

امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 8 هزار و 217 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 9 هزار و 334 میلیارد تومان را به ثبت رساند. ناگفته نماند 20 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود و حقیقی‌ها نیز 183 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 442 نماد ( 65 درصد) و تعداد نمادهای منفی 238 نماد ( 35 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 37 هزار و 870 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 998 هزار و 328 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 329 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 592 هزار و 579 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 67 هزار و 305 واحدی، رقم یک میلیون و 561 هزار و 101 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«فارس»،«میدکو»،«پارس»،«وپاسار»و«وغدیر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کسرا»،«برکت»،«ثشاهد»،«فاسمین»و«کماسه» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کمنگنز»،«لسرما»،«تپمپی»،«خچرخش»و«سصفها» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *