جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس بازار ارز در گفتگو با فولادبان تحلیل کرد:

سقف نرخ دلار امسال چه نرخی است؟

یک کارشناس بازار ارز گفت: براساس اتفاقات صورت گرفته و متغیرهای کلان اقتصادی مانند رشد نقدینگی و مهم‌تر از همه نسبت پول به پول نقدینگی، به نظر می‌رسد قیمت دلار از محدوده فعلی تا پایان سال حدود 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

سقف نرخ دلار امسال چه نرخی است؟ اخبار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت نرخ دلار تا پایان سال اظهار کرد: تحلیل‌های کلی در بازار ارز نشان می‌دهد قیمت دلار تا پایان سال در روند نزولی شارپی قرار نخواهد گرفت؛ مگر اینکه به دلیل برخی اتفاقات مهم اقتصادی و سیاسی به طور موقت کاهش پیدا کند. البته پارامترهای مختلفی در این زمینه تأثیرگذار هستند که در این راستا، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت ارز در سطح کلان، نرخ تورم است که موجب نوسانات قیمت ارز و قیمت کالاها و خدمات می‌شود.

وی در عین حال گفت: تحریم‌های گسترده علیه کشور موجب کاهش صادرات و افت قیمت کالاهای صادراتی در مقابل واردات شده و ارزش پول ملی در مقابل ارز‌های خارجی را کاهش می دهد. تمام این عوامل دست به دست هم داده و بخش‌های تولیدی کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته کارشناس بازار ارز، سرمایه‌گذاران از قرار دادن سرمایه خود در بخش‌های مولد اقتصادی اجتناب کرده و بخش اعظم درآمدهای دولت که می‌تواند از طریق مالیات تامین شود، محدود و مجدداً چرخه تورم در جامعه فعال می‌شود.

علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط موجود در کشور، نمی‌توان به صورت قطعی سقف نرخ دلار تا پایان سال را تعیین کرد اما براساس اتفاقات صورت گرفته و متغیرهای کلان اقتصادی مانند رشد نقدینگی و مهم‌تر از همه نسبت پول به پول نقدینگی، به نظر می‌رسد قیمت دلار از محدوده فعلی تا پایان سال حدود 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته باشد. البته زمان آغاز این روند صعودی مشخص نیست و نمی‌توان زمان معینی برای آن تعیین کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors