تحلیل روزانه بازار آهن شنبه ششم اسفند؛ موتور دلار دوباره روشن شد/ نرخ‌های هیجانی در بازار فولاد؟

امروز دلار در بازار دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و 56 هزار تومان قیمت خورد که این رشد باعث افزایش قیمت در این بازار شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز دلار در بازار دوباره در مدار صعودی قرار گرفت و 56 هزار تومان قیمت خورد که این رشد قیمت بر بازار فولاد نیز اثر گذاشت و باعث افزایش قیمت در این بازار شد.

در این میان، دلیل افزایش قیمت دلار در تهران از یکسو به تحریم‌ها و از سوی دیگر به تشدید آن بر می‌گردد. اغلب دلارهای ایران از طریق عراق و افغانستان تامین می‌شود که براساس گزارش رسانه‌ها، تسلط آمریکا بر این دو کشور باعث افزایش نرخ ارز در بازار شده است.

البته ایران به دنبال کاهش معاملات دلاری و افزایش تجارت با چین است اما هنوز نتوانسته است بر بازار ارز ایران تاثیر بگذارد. این موضوع باعث شده است تا برخی کشورها به دنبال عرضه کننده فولاد باشند.

معاملات در بازار جهانی نیز در هفته‌ گذشته میلادی روندی رو به رشد داشت. امروز و فردا بازارهای جهانی تعطیل است اما به نظر می‌رسد روز دوشنبه افزایش قیمت را در بازار شاهد باشیم. به این دلیل که مواد اولیه در اغلب کشورها روند افزایشی داشته است.

براساس آخرین روز معاملاتی، میلگرد در ترکیه 5/6 درصد و بیلت در این کشور 7/4 درصد که به ترتیب به طور متوسط 740 و 672 دلار قیمت خورد. همچنین قراضه در بازار ترکیه 10 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد که به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد. برنامه اولیه دولت ترکیه اکنون ساخت 200 هزار آپارتمان و 70 هزار خانه روستایی با هزینه حداقل 15 میلیارد دلار است. بانک آمریکایی جی پی مورگان برآورد کرده است: بازسازی خانه ها و زیرساخت ها 25 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که برای انجام این کار نیازمند فولاد زیادی است که این موضوع بر تقاضای مواد اولیه و همچنین قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، امروز در معاملات بورس کالای ایران اتفاقاتی افتاد به طوری که تفاوت قیمت در رینگ داخلی و صادراتی بورس کالا باعث بروز ابهاماتی شده است. در این راستا، قیمت پایه محصولات قابل عرضه در رینگ داخلی هنوز بر همان مبنای 28 هزار و 500 تومان است اما در رینگ صادراتی قیمت پایه 36 هزار تومان تعیین شده است که به نظر می‌رسد ستاد تنظیم بازار دولت در این زمینه باید تعیین تکلیف کند.

آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایشی بوده است و در دو شرکت از 400 تا 2300 تومان افزایش قیمت مشاهده شده است .

در همین حال، در بازار نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده است و در دو شرکت از 1600 تا 5100 افزایش قیمت دیده میشود.

همچنین در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را با 500 تومان افزایش اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 50 تا 900 هزار تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در دو شرکت از 1500 تا 4400 افزایش قیمت داشته اند .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *