اشتباه بزرگ در طرح جامع فولاد/ انتخاب مناطقی که با مشکل کم‌آبی و خشکسالی مواجه‌اند!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می‌گوید: مکان‌هایی برای توسعه فولاد باید درنظر گرفته شوند که مساله تامین آب در آنها سهل الوصول‌تر باشد تا مناطقی که با کم آبی و خشکسالی روبرو هستند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با فولادبان درباره الزامات تحقق فولاد 55 میلیون تنی و جای خالی انرژی در آن، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌‌ها برای توسعه صنعت فولاد، مساله تامین آب است. البته باید توجه داشت، مناطقی که مشکل تامین آب دارند، نباید برای توسعه فولاد در نظر گرفته شوند.

وی  گفت: ای کاش در توسعه صنعت فولاد کشور، این نکته را مدنظر قرار می‌دادیم و مکان‌هایی برای توسعه انتخاب می‌شدند که مشکل تامین آب در آینده نداشتند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره بی توجهی به موضوع تامین انرژی در طرح جامع فولاد کشور، تصریح کرد: امروز امکانات کشور در ارتباط با نوسازی نیروگاه‌ها با مشکل جدی روبرو است، ضمن اینکه در این سال‌ها باید اتفاقات بزرگی در بحث انرژی به خصوص برق رخ می‌داده که رخ نداده است.

سهل آبادی در پایان گفت: یکی از برنامه‌ها، این است که بخش خصوصی بیشتر در نیروگاه‌های تولیدی برق ورود کند؛ کاری که در گذشته کمتر اتفاق نیفتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *