تنها یک درصد از محصولات صارداتی دارای فن‌آوری نوین هستند/ ما نباید به فکر توسعه رتبه و رنکینگ باشیم

رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خروجی تصمیماتی را که در مرکز متخصصین گرفته می شود، به عنوان ورودی این مرکز بررسی کند.

احسان ظفری در گفتگو با فولادبان، با تاکید بر اینکه نباید به تولیدات نگاه کمیتی داشت، اظهار کرد: نگاه ما به تولید باید نگاهی توسعه محور باشد، ضمن اینکه ما نباید به فکر توسعه رتبه و رنکینگ باشیم.

وی گفت: در مقوله اول کسب ارزش افزوده بالا برای کشور باید در دستور باشد نه رتبه میزان تولید در دنیا.

رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد با اشاره به تولیدات کشور اتریش افزود: این کشور سالیانه در مجموع 100 هزار تن تولید فولاد دارد ولی فولاد خاصی تولید می‌کند که در ساخت هواپیما از آن استفاده می شود؛ خوب باید جزء کشورهای توسعه یافته باشد.

به گفته ظفری و براساس آمار ، تنها یک درصد از محصولات صادراتی ما صاحب فن‌آوری پیشرفته و ۸ درصد دارای فن‌آوری متوسط  بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تولید محصولات ما در هر زمینه ای باید دارای کیفیت و استفاده از فن‌آوری های نسل چهارم باشد، ضمن اینکه به دلیل ازدیاد قوانین نمی‌توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم.

ایتن فعال صنعت فولاد در ادامه با درخواست ساده تر کردن قوانین توسط مرکز پزوهش های مجلس تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها خروجی تصمیماتی را که در مرکز متخصصین گرفته می شود، به عنوان ورودی این مرکز بررسی کند.

وی گفت: مرکز متخصصین صنعت فولاد تلاش می‌کند که استفاده از نظرات نخبگان را در کشور شتاب بخشد و قطعا به این مسیر ادامه خواهیم داد.

ظفری در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا از تجارب شرکت‌های اروپایی و توسعه‌یافته استفاده کنیم. با فن‌آوری‌های به روز و جدید در صنعت فولاد، تاثیر این صنعت در رشد ناخالص داخلی GDP موثر خواهد بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *