جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار فولادبان، به بررسی جزئیات معاملات بورس کالا در یک هفته اخیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱، ۳۷ ‌هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۱ درصد آن، یعنی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۲ هزار و ۹۶۴ ریال است که نسبت به قیمت پایه کاهش ۸٫۷ درصدی را رقم زد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه

در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱، از ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۰۲ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۳۳۸ هزار و ۶۵۸ تن یعنی معادل ۱۲ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۳۷ ‌هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۱ درصد آن، یعنی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۲ هزار و ۹۶۴ ریال است که نسبت به قیمت پایه کاهش ۸٫۷ درصدی را رقم زد.

همچنین، تنها ۲۲ تن از حجم عرضه شده میلگرد ساده صنعتی، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۳۹ هزار ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۶٫۵ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، یک‌‌هزار و ۸۱۴ تن میلگرد کلاف در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۴۴ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون این محصول با رشد ۱۰٫۶ درصدی نسبت به قیمت پایه به ۲۳۵ هزار و ۹۰۵ ریال رسید.

مشتریان تیرآهن هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۸ هزار و ۴۱۸ تن را با قیمت میانگین موزون ۲۴۴ هزار و ۳۶۴ ریال خریداری کردند.

در ادامه، تمام ۳۶۸ تن ناودانی با قیمت ۲۴۳ هزار و ۹۰۸ ریال به فروش رسید که این قیمت ۵٫۵ درصد نسبت به قیمت پایه این محصول افزایش پیدا کرده است.

در همین حال، ۱۰۰ درصد ورق سرد B یعنی ۲ هزار تن آن با قیمت پایانی ۳۵۵ هزار و ۵۱۷ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۱۵٫۳ درصدی قیمت پایه آن دارد.

همچنین، مشتریان ۹۵ درصد ورق گالوانیزه G یعنی معادل  ۹۵۰ تن را با قیمت موزون ۳۹۷ هزار و ۴۱۱ ریال خریداری کردند.

علاوه بر این، ۱۶ درصد سنگ آهن دانه بندی با قیمت مینگین موزون ۱۱ هزار و ۴۲۰ ریال به فروش رسید کهخ رشد ۳۲ درصدی را نسبت به قیمت پایه به ثبت رسانده است.

گندله سنگ آهن که بیش از یک‌میلیون تن محصول برای عرضه امروز در نظر گرفته بود تنها ۲۶۰ هزار تن با قیمت ۱۲۸ هزار و ۸۴۵ ریال به فروش رفت.

در پایان، تمام ۲۹ هزار و ۴۰۰ تن آهن اسفنجی ۲۷٫۷ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی با قیمت ۱۲۸ هزار و ۸۴۵ ریال فروخته شد.

ریز معاملات روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن ماه

در معاملات روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱، ۱۸۹ هزار و ۶۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که تمام آن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و هیچ محصولی از تابلوی معاملات حذف نشد.

در همین حال، برای ۹۵ هزار و ۶۵۰ تن شمش بلوم، ۳۴۵ هزار و ۷۳۵ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۷۵ هزار و ۵۵ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، تختال C که در تالارر حراج باز به میزان ۸۰ هزار تن روی تابلوی معاملات رفت، تقاضای ۵۸ هزار تنی را برای خود به ثبت رساند.ضمن اینکه قیمت میانگین ۱۹۱ هزار و ۶۰۰ ریال برای این محصول رقم خورد.

علاوه بر این، ۱۲ ‌هزار و ۳۰۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق رنگی ثبت شد که ۳ ‌هزار و ۳۰۰ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود.

در پایان، ۵ هزار تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۹ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۴۱۲ هزار و ۴۴۷ ریال بود.

ریز معاملات روز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه 1401، از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۱۳ هزار و ۸۵۰ تن یعنی معادل ۷۴ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۵۰۰ تن ورق رنگی در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۵۰ درصد آن، یعنی ۲۵۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۴۶۷ هزار و ۴۱۱ ریال است که تغییری نسبت به قیمت پایه خود نداشته است.

همچنین، ۶ هزار تن از  حجم عرضه شده ورق سرد B، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۳۵۳ هزار و ۴۹۹ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۱۳٫۹ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، ۲ ‌هزار تن ورق قلع اندود در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۷ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۴۷۹ هزار ریال برای ورق قلع اندود به ثبت رسید.

مشتریان ورق گالوانیزه G هم امروز ۷۴ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۷ هزار و ۴۵۰ تن را با قیمت میانگین موزون ۴۳۲ هزار و ۳۹ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه

در معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه 1401، ۱۰۵  هزار و ۱۲۴ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۱۰۲ هزار و ۴۷ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۳ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شد.

در همین حال، برای ۵۸ هزار و ۱۹۴ تن میلگرد، ۱۵۹ ‌هزار و ۱۸۱ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۹۷ هزار و ۸۶۴ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، تیرآهن که ۲۸ هزار و ۱۹۳ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۵۴ هزار و ۹۶۷ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۲۱۳ هزار و ۳۵۸ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

علاوه بر این، یک‌هزار و ۲۷۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای نبشی ثبت شد که ۸۰۴ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود.

در ادامه، ۹۴ تن ناودانی به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۳۶۸ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۲۱۵ هزار و ۳۶۷ ریال بود

همچنین، تقاضای ۸ هزار و ۴۵۰ تنی برای ورق رنگی قبت شد که برابر با میزان عرضه آن بود.مشتریان این محصول قیمت میانگین ۴۷۲ هزار و ۸۳۵ ریال را روی تابلو به ثبت رساندند.

امروز حجم راه یافته به تابلوی معاملات ورق سرد B،  به میزان ۲ هزار تن بود و تقاضا برای این محصول ۳ هزار و ۷۰۰ تن بود.

با این حال، برای ۴ هزار و ۶۵۰ تن ورق گالوانیزه G، به همین مقدار تقاضا از سوی خریدار وجود داشت. در طول معاملات قیمت میانگین ۴۱۷ هزار و ۴۴۷ ریال برای این محصول رقم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors