ثبات قیمت اسلب وارداتی در بازار آرام ایتالیا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت اسلب وارداتی در بازار آرام ایتالیا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر فعالیت تجارت در بازار واردات اسلب ایتالیا آرام بود. در این راستا، گفته می‌شود برخی در مذاکرات به سر می‌برند اما هیچ قرارداد جدیدی به نتیجه نرسیده است.

درحالی که قرارداد جدیدی گزارش نشده است، قیمت‌ها ثابت ماندند. برهمین اساس، بالاترین قیمت پیشنهادی از برزیل و در بازه 785 تا 800 دلار به ازای هر تن cfr بود درحالی که این بازه قیمتی در هفته گذشته بین 760 تا 765 دلار به ازای هر تن cfr گزارش شده بود.

در عین حال، قیمت اسلب برزیلی به طور معمول گران‌تر است، زیرا تمرکز عمده توزیع‌کنندگان این کشور بر بازار آمریکا است که حاضر به پرداخت هزینه بالاتر است درحالی که این قیمت‌ها برای خریداران ایتالیایی معقول نبود و گفته می‌شود که آن‌ها در حال مذاکره با دیگر توزیع‌کنندگان هستند.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی از آسیا کمیاب بودند، زیرا همه توزیع‌کنندگان از تعطیلات سال نو قمری بازنگشتند و قیمت‌های گزارش شده از چین و کره جنوبی در حدود 730 تا 740 دلار به ازای هر تن cfr بودند.

هفته گذشته، این فعالان بازار  پیش‌بینی کرده بودند که توزیع‌کنندگان آسیا با حداقل قیمت 750 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا به بازار باز خواهند گشت.

علاوه بر این، کمترین قیمت پیشنهادی برای روسیه بود. با این وجود این کشور بازه پیشنهادی خود را به 720-730 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا افزایش یافت؛ این محصول را در هفته گذشته بین 700 تا 710 دلار به ازای هر تن cfr ارائه می‌داد.

با این حال، یک منبع آگاه به روسیه بیان کرد: قیمت‌های جدید موثر واقع نشده‌اند و بالاترین قیمت معقول حدود 700 دلار به ازای هر تن cfr است.

یک تاجر در بازار اروپا در این باره مطرح کرد: خریداران ایتالیا با رشد قیمت دیگری از طرف روسیه موافقت نخواهند کرد و قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در این کشور ثابت است.”

البته قیمت روسیه در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشد، زیرا همه خریداران ایتالیا از این کشور به دلیل مسائل اخلاقی و تحریم بین‌المللی تجارت این کشور در پی جنگ اوکراین و روسیه، خرید نمی‌کنند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، واردات، cif ایتالیا در یک هفته اخیر در بازه 700 تا 730 دلار به ازای هر تن ثابت بود.

همچنین قیمت ورق فولادی با ضخامت 8 تا 40 میلی‌متر، exw جنوب اروپا در بازه 870 تا 900 یورو (933-965 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته گذشته ثابت باقی ماند.

در همین حال، پیش‌بینی آینده نزدیک بازار ورق فولادی با ضخامت بالای ایتالیا صعودی است که بازاری مثبت برای قیمت اسلب را تضمین می‌کند. نماینده یک کارخانه در این باره گفت: بازار ورق فولادی با ضخامت بالا در حال حاضر خوب است. تقاضا کافی و عرضه محدود است و قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *