جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اظهار نگرانی فعالان صنعت فولاد برای نوسانات بیشتر قیمت شمش

واردکنندگان شمش فولاد آسیا از نوسانات بیشتر در ماه‌های آینده نگران هستند.

به گزارش فولادبان؛ فعالان بازار فولاد روز سه‌شنبه 19 اکتبر به Fastmarkets گفتند که انتظار می‌رود نوسانات بیشتر در بازارهای فولاد تا پایان سال 2021 بر عادات خرید برخی از واردکنندگان شمش فولادی در آسیا تأثیر بگذارد.

غیبت چین در بازار خرید شمش فولادی وارداتی در روز سه‌شنبه ادامه داشت و مصرف‌کنندگان می‌توانند حداکثر 700 تا 710 دلار به ازای هر تن cfr برای شمش وارداتی پرداخت کنند؛ اما قیمت‌ها در جنوب شرقی آسیا در هفته گذشته از این سطح بالاتر رفته است.

یکی از مصرف‌کنندگان شمش اندونزیایی به Fastmarkets گفت: نوسانات بیشتری در راه است، بنابراین در تاریخ‌های بعدی ارسال شمش، ریسک واقعی وجود دارد. رزرو محموله در ماه دسامبر خطرناک‌تر خواهد بود زیرا مشخص نیست در زمان رسیدن محموله، مواد به چه قیمتی در بازارهای فولاد رسیده است.

او افزود: اما اگر ظرف چند هفته شمش برای حمل در دسترس باشد، من محموله‌ای را با قیمت 720 تا 730 دلار به ازای هر تن cfr اندونزی می‌خرم.

بخشی از نوسانات ناشی از افزایش قیمت ضایعات فولاد در آسیا است، اگرچه فعالان بازار فولاد می‌گویند که رشد شتابان قیمت منگنز به این معناست که شمش فولادی با محتوای منگنز بالاتر، مانند درجه استاندارد و اصلاح شده 5sp که توسط برخی از خریداران در فیلیپین ترجیح داده می‌شود، در حال حاضر قیمت بالاتری نسبت به شمش 3sp دارد.

یک منبع تجاری ژاپنی گفت: خریداران در مانیل هنوز 700 تا 710 دلار برای هر تن cfr برای شمش 3sp در نظر گرفته‌اند، اما قیمت 5sp 710 تا 720 دلار است.

دومین منبع تجاری ژاپنی در 18 اکتبر به Fastmarkets گفت که او معتقد است پرمیوم مواد استاندارد 5sp اکنون به 10 تا 15 دلار در هر تن در بازار مانیل نزدیک شده است.

ارزیابی قیمت شمش فولادی 5sp وارداتی در روز سه‌شنبه، 710 تا 720 دلار در هر تن cfr مانیل بود که 10 دلار نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

قیمت شمش کوره‌های بلند اندونزی این هفته 5 دلار افزایش یافت و به 740 دلار به ازای هر تن cfr چین و آسیای جنوب شرقی رسید. یک پیشنهاد فروش از هند با قیمت 650 دلار به ازای هر تن فوب برای شمش 3sp شنیده شد.

شمش فولادی کوره قوس الکتریکی 5sp ژاپن روز سه‌شنبه با قیمت 750 دلار به ازای هر تن cfr مانیل به فروش رسید.

شنیده می‌شود که یک کارخانه هندی ششم بلوم کوره بلند را برای مناقصه صادرات به اندونزی در روز سه‌شنبه به قیمت 670 دلار به ازای هر تن فوب فروخته است.

یکی دیگر از عوامل کلیدی پشت این بی‌ثباتی که توسط فعالان بازار ذکر شده است، عدم حضور چین در واردات شمش فولادی در هفته گذشته بود.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولادی درجه 3sp وارداتی به چین در روز 19 اکتبر 700 تا 710 دلار در هر تن، cfr چین، بود که نسبت به هفته قبل 5 دلار کاهش داشت.

یک منبع خریدار چینی روز سه‌شنبه گفت: قیمت قابل قبول شمش حدود 705 دلار در هر تن است، اما من نمی‌توانم علاقه زیادی برای خرید پیدا کنم. بازار شمش وارداتی را فراموش کنید. پنجره آربیتراژ باز و بسته می‌شود. در حال حاضر پنجره برای زغال سنگ باز است، اما برای شمش و قراضه بسته شده است.

اخبار اخیر مبنی بر تعطیلی کارخانه‌های شرق چین به دلیل کمبود برق، تقاضای شمش فولاد را در این کشور محدود کرد، اگرچه قیمت شمش داخلی چین افزایش یافت.

مشکلات حمل‌ونقل نیز فعالیت‌های تجاری چین را درگیر کرده است. Fastmarkets شنیده است که شمش 3sp ژاپنی کوره قوس الکتریکی با قیمت 740 دلار به ازای هر تن cfr بندر Caofeidian چین، روز سه‌شنبه در دسترس بوده است؛ اما ازدحام کشتی‌ها به این معنا بود که مسیرهای رفت و آمد به بنادر رودخانه یانگ تسه بسیار بیشتر شده و قیمت به ازای هر تن cfr از ژاپن به 800 دلار نزدیک می‌شد.

درنتیجه ازدحام رودخانه یانگ تسه، تعداد کمی از صاحبان کشتی‌ها مایل به انجام چنین معاملاتی بودند و نرخ بار برای چنین مسیرهایی افزایشی شد.

هزینه حمل از ژاپن به فیلیپین 60 تا 65 دلار در هر تن شنیده می‌شود، در حالی که قیمت مسیر شرق هند تا چین آخرین بار بین 70 تا 75 دلار به ازای هر تن شنیده شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors