افت 30 درصدی صادرات در بخش صنایع معدنی/ اختلافات دستگاه‌ها، مشکلات بخش خصوصی را دوچندان کرد

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر تولید فولاد ثابت مانده است.

رامین راد درگفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش صادرات صنایع معدنی و ثابت ماندن تولید فولاد در کشور اظهارداشت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در دی ماه سال جاری صادرات در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، کاهش ۳۰‌ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: خام‌فروشی رویه اصلی در مورد معادن بوده و سال‌های زیاد منابع ارزی بالقوه در کشور هدر رفته است.

به گفته این فعال صنعت فولاد، از دیگر مشکلاتی که بخش معدن با آن مواجه است، بلاتکلیفی بهره برداران معادن درخصوص پرداخت حقوق دولتی می باشد که همین امر باعث برخورد سلیقه‌ای مسئولان و سردرگمی بهره برداران شده‌ است.

وی تاکید کرد: اختلافات دستگاه‌های دولتی مانند وزارت صمت و سازمان محیط زیست درخصوص معادن، در شرایط کنونی کشور مشکلات بخش خصوصی را دوچندان کرده‌ است تا جایی که برای رفع آنها نیاز به گوش شنوا می باشد.

یک کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه بیشترین صادرات فولاد در بخش شمش و اسلب است، اظهارداشت: این محصولات نیز به صورت سفارشی صادر می‌شوند. در  چنین شرایطی، هنگامی که دولت برای محصولات فولادی عوارض صادراتی تعیین کرده است، صادرات روند طبیعی خود را از دست می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *