بررسی تاثیر محصولات پایین‌دست فولادی بر قیمت سنگ‌آهن

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد، در راستای روند نزولی قیمت فیوچرز، قیمت سنگ‌آهن دریایی نیز کاهش یافت.

 به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال روند نزولی قیمت فیوچرز، قیمت سنگ‌آهن دریایی نیز کاهش یافت.

در این راستا، علائم ضعف در صنعت فولادسازی چین تاثیری کوتاه‌مدت بر قیمت سنگ‌آهن دریایی گذاشت. برهمین اساس، قرارداد فیوچرز سنگ‌آهن ماه می در بورس کالای دالیان با قیمت قبل – 835.50 یوآن (126 دلار) به ازای هر تن – منعقد شد.

در همین حال، در قراردادهای بورس سنگاپور روندی متفاوت مشاهده می‌شود. در این بورس قرارداد ماه می با افت 1.56 دلاری نسبت به قیمت توافقی قبل، منعقد شد. این قرارداد در توافق قبلی با قیمت 124.86 دلار به ازای هر تن بسته شد. یک بازرگان در بازار هنگ‌کنگ در این باره بیان کرد: چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت در صنعت فولادسازی چین پس از تعطیلات سال نو قمری بر قیمت‌های فیوچرز تاثیر گذااشت و سهام‌داران در تلاش بودند تا کمترین ریسک را محتمل شوند.

وی افزود: با شروع هفته کاری پس از تعطیلات با حجم پایین معاملات بازار نقدی سنگ‌آهن در بازار داخلی، رضایت بازار را کاهش داد.

همچنین یک تاجر در بازار سنگاپور مطرح کرد: خریداران سنگ‌آهن در بازار داخلی چین درباره خرید محموله وارداتی مردد بودند و انتظار دارند که در هفته‌های پیش‌رو قیمت‌ها کاهش یابند. او سپس ادامه داد: میزان شارژ ذخایر پس از تعطیلات سال نو قمری بسیار کمتر از انتظار بود که بازتابی از خرید محافظه‌کارانه بسیاری از کارخانه‌ها بود.

به گفته برخی منابع بازار، انتظار می‌رود کاهش سود ناخالص کارخانه‌های چینی بر میزان تقاضای مواد خام در بازار داخلی چین تاثیر بگذارد. نماینده یک کارخانه در این رابطه اظهار کرد: محموله‌های دریایی با قیمت بیشتری نسبت به بازار بندری تجارت می‌شوند و نشانه‌هایی از بهبوآنی مصرف سنگ‌آهن فولادسازان مشاهده نمی‌شود.

این منبع افزود: تفاوت زیرساخت‌های بازار دریایی و داخلی چین پایدار نخواهد ماند که می‌تواند به اصلاح قیمت منجر شود.

همچنین درحالی که معادن محموله‌های بیشتری نسبت به هفته کاری گذشته ارائه دادند، تجارت بازار دریایی برای محموله‌های تحویل ماه مارس سرعت گرفت. یک تاجر ثانویه در بازار سنگاپور عنوان کرد بسیاری از تولیدکنندگان انتظار دارند که از سرگیری فعالیت صنعتی و تجاری پس از سال نو قمری رشد تقاضای واردات محموله‌های ماه مارس را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد پیش‌بینی می‌شود محدودیت عرضه داخلی محصولات سنگ‌آهن کم آلومینیا، افزایش تقاضای واردات سنگ‌آهن فاین کم آلومینیا را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *