پایان سبز بازار بورس پس از افت‌های سنگین/ شاخص فلزات اساسی صعودی شد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 11 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، معاملات امروز بازار بورس تهران با برتری خریداران به پایان رسید. در حالی بانکی‌ها، قند، شکری‌ها و غذایی‌ها پرچم لیدری را در دست داشتند که در واپسین لحظات معاملات، شاهد پیوستن خودرویی‌ها به آنها بودیم. دلیل پیشی گرفتن قندی‌ها و شکری‌ها را می‌توان خبر از واگذاری تنظیم بازار قند و شکر به انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور دانست.

همچنین امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات رزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 648 میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 453 (69درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 204 ( 31درصد) در پایان معاملات ثبت شد. ناگفته نماند حقوقی‌ها 119 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از طرفی خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 489 میلیاردتومان، 354 میلیارد تومان و 247 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشتند.همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 16 هزار و 873 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 556 هزار و 552 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 6 هزار و 402 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 486 هزار و 40 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 14 هزار و 872 واحدی، رقم یک میلیون و 79 هزار و 318 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«وبملت»،«فملی»،«کگل»،«خودرو»،«وپاسار»و«وتجارت» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «دامین»،«البرز»،«وبیمه»،«وتجارت»و«دجابر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وساخت»،«فاذر»،«غاذر»،«فسرب»و«سدشت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *