انگلستان تحریم‌های ضد دامپینگ علیه فولاد ساخت چین را بازنگری می‌کند

انگلستان اعلام کرد که در حال بررسی اقدامات ضد دامپینگ بر روی ورق‌های فولادی سنگین تولید چین است که برای اولین بار تقریباً شش سال پیش به اجرا گذاشته شد تا مشخص کند که آیا باید آنها را حفظ کند یا خیر

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، اداره اصلاحات تجاری انگلستان (TRA)، آژانس جدیدی که پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (EU) ایجاد شد، در حال بررسی تعرفه‌های یک سری از محصولات فولادی غیر آلیاژی و آلیاژی ساخت چین است که در طول سال 2021 اعمال می‌شود.

این آژانس اعلام کرد: این یکی از اقداماتی است که انگلستان از سیستم اتحادیه اروپا به ارث برده و TRA در حال بررسی آنها است تا مطمئن شود هنوز برای نیازهای انگلستان مناسب هستند.

فولاد مورد بحث معمولاً در ساخت تجهیزات ساخت‌وساز، معدن و چوب‌بری، در خطوط لوله نفت و گاز و برای کشتی‌سازی و ساخت پل‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

تعرفه ضد دامپینگ برای اولین بار در سال 2016 و پس از تصمیم کمیسیون اروپا با عوارض تا 73.7 درصد اعمال شد. مقامات انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا در سال 2020 این عوارض را حفظ کردند.

کمیسیون اروپا در آن زمان گفت که تحقیقاتش تأیید می‌کند که محصولات چینی در اروپا با قیمت‌های دامپینگ شدید فروخته شده‌اند.

تعرفه‌های فولاد یکی از 44 اقدام تجاری است که از زمان عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا یادگار مانده است. هر یک از اقدامات در حال حاضر توسط آژانس تجارت در حال بررسی است.

تعرفه‌های فولاد برای اولین بار در زمانی به اجرا درآمد که تولید کنندگان انگلستان تحت فشار واردات ارزان چینی قرار داشتند، اما نتوانستند از آسیب به صنعت داخلی جلوگیری کنند.

بریتیش استیل سه سال پس از اعمال اولین تعرفه‌ها سقوط کرد و دارایی‌های این شرکت در نهایت توسط گروه جینگیه چین در اواخر سال 2019 خریداری شد.

 ایالات متحده در سال 2018 در بحبوحه جنگ تجاری خود با چین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تعرفه‌های 25 درصدی بر فولاد خارجی وضع کرد و متحدانش در اروپا و انگلستان را عصبانی کرد.

در آن زمان اتحادیه اروپا تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای را بر ویسکی آمریکایی و سایر محصولات اعمال کرد.

 دولت بایدن در ماه اکتبر به توافقی دست یافت تا مقدار محدودی از فولاد ساخت اروپا را بدون عوارض گمرکی وارد ایالات متحده کند.

انگلیس اخیراً مذاکرات رسمی را برای حذف تعرفه‌های آمریکا بر واردات فولاد خود آغاز کرده است.

UK Steel، نهاد تجاری فولادسازان انگلیسی، هفته گذشته گفت که تعرفه‌ها صادرات فولاد انگلستان به ایالات متحده را نزدیک به 50 درصد کاهش داده است.

این گروه در 19 ژانویه گفت: ما امیدواریم که دولت انگلستان با تکیه بر شرایط توافق اتحادیه اروپا بتواند از اختیارات تجاری مستقل جدید خود استفاده کامل کند و بهترین نتیجه ممکن برای تولیدکنندگان بریتانیا به دست آید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *