تداوم سبزپوشی بازار سرمایه/ رشد 6 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 27 دی 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات 15 میلیارد و 475 میلیون تومان بود که از این مبلغ، 10 میلیارد و 828 میلیون تومان مربوط به معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی می‌شود. همچنین ارزش معاملات خرد به 8.2 هزار میلیارد تومان رسید و از حدود 300 نماد سبزپوش، 108 نماد صفوف خرید 740 میلیارد تومانی را تجربه کردند.

از سوی دیگر، در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو، قطعات، بانک و موسسات مالی بوده است. همچنین شرکت‌های بورسی ملزم شدند جزئیات مخارج تمام کمک‌های عام المنفع خود را حتی یک ریال را به ‌طور جزئی و کامل افشا کنند. علاوه بر این، موضوع حسابرس مستقل باید درباره افشای موارد کمک‌‌های عام المنفع و امثالهم اظهارنظر کارشناسی کند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 6 هزار و 373 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 687 هزار و 47 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 3 هزار و 315 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 523 هزار و 647 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 5 هزار و 767 واحدی، رقم یک میلیون و 174 هزار و 920 واحد را نشان داد.

نمادهای «میدکو»،«کگل»،«خودرو»،«شبندر»،«تاپیکو»،«همراه»و«وتجارت» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «غچین»،«وصنعت»،«وساخت»،«وتوس»و«شسینا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غپینو»،«ولملت»،«سخزر»،«خوساز»و«خموتور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *