پیش بینی بازار سنگ آهن در آغاز سال 2023

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی از صعودی شدن قیمت سنگ آهن دریایی در بازار چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، با ریسک تاجران برای افزایش قیمت با توجه به خوش‌بینی نسبت به بازار پس از سال نو قمری چین، قیمت سنگ آهن صعود شد.

در این میان، قرارداد فیوچرز ماه می سنگ آهن در بازار معاملات کامودیتی دالیان با افزایش 2.13 درصدی نسبت به قبل با قیمت 845 یوآن ( 121.26 دلار ) به ازای هر تن منعقد شد.

همچنین قرارداد ماه ژانویه در بازار معاملات سنگاپور با افزایش 2.10 دلاری نسبت به توافقات قبلی، 115.10 دلار به ازای هر تن قیمت خورد.

با این حال، برخی منابع در بازار سنگاپور تحلیل کردند: پس از سال تو قمری و برگزاری دو نشست مهم در ماه می، زنجیره‌ای از اخبار مثبت منتشر خواهد شد، بنابراین بازار برای محموله‌های آینده که مربوط به قیمت‌های شناور فوریه می‌شوند، مثبت خواهد بود. این در حالی است که برخی منابع در این خصوص گفتند: این مساله به بازار اسپات که فولادسازان با آن مواجه هستند، مرتبط نیست.

علاوه بر این، یک خریدار از پکن نقل کرد: کارخانه‎‌های فولادی با سودخالص کم و ذخایر بالا روبه‌رو هستند و به نظر نمی‌رسد این شرایط تا سال تو قمری تغییر کند و انتظار می‌رود که بازار روندی نزولی را طی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *