جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فروش بر مبنای درصدی از قیمت های جهانی باشد

دبیرانجمن سنگ آهن ایران گفت: چنانچه ابزارهای لازم برای کنترل قیمت محصولات فولادی وجود داشته باشد وعرضه محصولات فولادی در تمام زنجیره بر مبنای درصدی از قیمت جهانی تعیین شود، تعیین قیمت محصولات فولادی دربازار داخل پیشنهادی مناسب و قابل تحقق است. 

 سعید عسگرزاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار داخل براساس سه راهکار پیشنهادی وزیر جدید صمت افزود: یکسری مزیت های نسبی در کشور وجود دارد که بیشترش در حوزه مواد اولیه و مقادیر کمتری در حوزه انرژی ، تاسیسات ، آب وبرق و حمل و نقل است.

وی ادامه داد: زمانی که تولید محصولات فولادی در کشوردو برابر حجم مصرف باشد انتظار نابجایی نیست که قیمت داخل با قیمت جهانی تفاوت داشته باشد.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: هر زمان به سمت فضایی رفتیم که قیمت داخلی با قیمت جهانی متفاوت و یا پایین تر بود منافع مصرف کننده داخلی به خطر افتاده است و عملا موضوع قاچاق خودش را نشان داده و شکل گرفته است.

عسگرزاده گفت: اگرابزارهای لازم برای کنترل قیمت محصولات فولادی وجود داشته باشد وعرضه داخلی بر مبنای درصدی از قیمت جهانی باشد واین قیمت در تمام محصولات زنجیره تحقق پیدا می کند ، پیشنهاد تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار داخل پیشنهادی مناسب و قابل تحقق است.

وی افزود: اگرقرارباشد 70درصد قیمت جهانی بعنوان قیمت داخلی شمش تعیین شود وقیمت سایرمحصولات فولادی مانندآهن اسفنجی  گندله ، کنسانتره و سنگ اهن هم بر اساس 70درصد قیمت جهانی تعیین و مشخص شود، تنها مشکل قابل توجه در این شرایط ، حل معضل قاچاق خواهد بود و قطعا  مشکل خاصی با قیمت گذاری داخلی و خارجی وجود نخواهد داشت.

عسگرزاده تاکید کرد: البته باید این نسبت برای تمام حلقه های زنجیره عادلانه دیده شود؛نه اینکه اول زنجیره مواد را نصف قیمت جهانی بفروشد و بخش میانی براساس 95 درصد و بالای آن محصولات خود را به بازار عرضه کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors