حمایت دولت از تولیدکنندگان فولاد برای تکمیل زیرساخت‌ها/ تامین انرژی؛ مهم‌ترین چالش فولادی‌ها

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: حاکمیت و دولت وظیفه دارند زیرساخت‌ها را به خصوص تامین انرژی برای تولیدکنندگان فراهم کنند.

وحید یعقوبی در گفتگو با فولادبان درباره مشکلات شرکت‌های فولادی مطرح کرد: مهم‌ترین چالش این صنعت، حوزه انرژی است که زیرساخت‌های مورد نیاز را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. در واقع، ظرفیت‌های انرژی از جمله گاز، برق و آب در کشور با توسعه صنعت فولاد متناسب نیست.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر فولادسازان کارهای ویژه‌ای در این خصوص انجام دادند به طوری که شرکت‌های معدنی و فولادی مصرف آب را به حداقل ممکن رساندند و آب مورد نیاز برای تولید را از طریق آب‌های آزاد در اطراف کارخانجات تأمین کردند. بر همین اساس، می‌توان به انتقال آب از خلیج‌فارس به گل‌گهر، چادرملو و خراسان اشاره کرد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: این خطوط نه‌ فقط در صنعت فولاد، بلکه می‌تواند آب مورد نیاز تمام منطقه را تأمین کند. بنابراین علاوه بر توسعه محصولات فولادی، توسعه اجتماعی در منطقه‌هایی مانند کرمان نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان، تصریح کرد: حاکمیت و دولت وظیفه دارند زیرساخت‌ها را به خصوص در بحث انرژی برای تولیدکنندگان فراهم کنند اما شرکت‌ها برای اینکه بتوانند سرپا بایستند، به ساخت نیروگاه روی آوردند تا برق و گاز خود را تأمین کنند که در این میان، نیاز جدی به همکاری و هماهنگی دولت احساس می‌شود.

یعقوبی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها در کشور نیامند هماهنگی‌های دولت است، گفت: راهکارهای مختلفی در حوزه انرژی و تأمین برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر وجود دارد. در این راستا، می‌توان به میادین گازی کوچکی که برای صنعت فولاد مؤثر خواهند بود، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *