Please use a valid API Key بررسی روند تولید فولاد اروپا در نوامبر - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بررسی روند تولید فولاد اروپا در نوامبر

گزارش انجمن جهانی فولاد از کاهش میزان تولید فولاد در کشورهای اروپایی در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ حکایت دارد.

به گزارش فولادبان، داده‌های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد نشان داد روند ماهانه تولید فولاد در کشورهای اروپایی در نوامبر ۲۰۲۲ کاملا نزولی بوده است.

در این میان، فعالان بازار اعلام کردند: میزان فولاد تولید شده در آلمان در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل ۱۱.۸ درصد کاهش یافت. همچنین باید توجه داشت میزان فولاد تولید شده در ایتالیا نیز در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ با کاهش ۷.۹ درصدی همراه بوده است.

براساس گزارش Ukrmetalurgprom، کشور اوکراین در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۱۳ هزار تن فولاد تولید کرد که تقریباً ۱.۶ درصد کمتر از اکتبر ۲۰۲۲ بوده است.

در این گزارش تصریح شده است: با توجه به داده‌های منتشرشده، فولادسازان مستقر در فرانسه در نوامبر ۲۰۲۲ میزان تولید فولاد را به ۹۱۰ هزار تن رساندند. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد در این کشور در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل حدود ۶.۲ درصد افت داشته است. از طرفی، منابع خبری اعلام کردند کشور اسپانیا در نوامبر ۲۰۲۲ حدود  855 هزار تن فولاد تولید کردند که نسبت به ماه اکتبر با کاهش ۶.۴ درصدی همراه بوده است.

براساس گزارش Federacciai، شرکت‌‌های فولادی مستقر در ایتالیا در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۸۵ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به ماه قبل حدود ۷.۹ درصد افت داشته است.

علاوه بر این، گزارش انجمن فولاد آلمان WV Stahl نشان می دهد این کشور در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۷۷ میلیون تن فولاد تولید کرد، این در حالی است که میزان تولید فولاد در این کشور در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش ۱۱.۸ درصدی را تجربه کرده است.

در ادامه معامله گران اعلام کردند کشور بلژیک تولید فولاد خود را در نوامبر ۲۰۲۲ به ۵۲۰ هزار تن رساند، این در حالی است که میزان تولید فولاد در این دوره نسبت به ماه قبل حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

همچنین کشور ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ میزان تولید فولاد را نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۲۲.۴ درصد کاهش داد. بررسی‌ها نشان می دهد در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، فولادسازان مستقر در کشور ترکیه میزان تولید فولاد را ۳۴.۳ درصد کاهش دادند.

با توجه به داده‌های انجمن جهانی فولاد، وضعیت تولید فولاد در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در کشورهای تولید کننده پیشرو به صورت زیر بوده است:

کشور آلمان در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۴.۱۶ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

با توجه به داده‌های انجمن جهانی فولاد، کشور ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۲.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۲.۳ درصدی همراه بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور ایتالیا نیز در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۰.۳۵ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۱۱.۲ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین کشور فرانسه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۴۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۱.۶ درصد افت داشته است.

در بخشی از این گزارش می خوانیم: با توجه به داده‌های انجمن جهانی فولاد، کشور اسپانیا در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۰.۷۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۹.۲ درصدی همراه بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور بلژیک در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۶.۲۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۰.۸ درصدی را تجربه کرده است.

از طرفی منابع خبری اعلام کردند میزان تولید فولاد در کشور اوکراین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۶.۱۶ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۶۸.۶ درصد افت داشته است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز GMK، شکل زیر حجم تولید فولاد در کشورهای اروپایی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

همچنین فعالان بازار گزارش دادند فولادسازان اروپایی به دلیل افزایش تعرفه‌های برق، تولید خود را به شدت کاهش داده یا متوقف می کنند. در عین حال، آنها مجبور به رقابت با واردات فولاد از کشورهایی هستند که تولیدکنندگان آن هزینه برق کمتری پرداخته و هزینه انتشار کربن را پرداخت نمی کنند.

علاوه بر این بررسی‌ها نشان می دهد تولید کنندگان مستقر در اروپا کوره‌های بلند را متوقف کرده‌اند یا راه اندازی آنها را پس از تعمیرات اساسی یا توقف کار به تعویق می‌اندازند. به ویژه باید توجه داشت که شرکت فولادی ArcelorMittal مستقر در لهستان اخیراً راه اندازی مجدد کوره بلند شماره ۳ در کارخانه Dombrova-Gurnych را در آغاز ژانویه ۲۰۲۳ به تعویق انداخته است. در نتیجه کارکنان این شرکت از تعطیلی نهایی کوره بلند می ترسند.

در ادامه معامله گران اعلام کردند از سپتامبر سال جاری، قیمت گاز و برق صنعت در ترکیه ۵۰ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر، با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، سهم منابع انرژی در کل هزینه ‌های تولید کارخانه‌‌های فلزی ترکیه به ۲۸ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. در عین حال، با کاهش شیفت کاری یا تعطیلی عملیات توسط تولیدکنندگان محلی، استفاده از ظرفیت تولید فولاد از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از منابع خبری تولید کم فولاد توسط فولادسازان اوکراینی با مشکلات لجستیکی، وضعیت نامطلوب بازار جهانی و همچنین با تخریب ناشی از خصومت دو شرکت بزرگ صنعت آهن و فولاد اوکراین به نام های Azovstal  و کارخانه آهن و فولاد Ilyich  ماریوپل مرتبط است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، تولید جهانی فولاد در نوامبر ۲۰۲۲ با ۲.۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ همراه بوده و به ۱۳۹.۱ میلیون تن رسیده است. باید توجه داشت که این ارقام را رتبه بندی جهانی ۶۴ کشور تولید کننده فولاد عضو انجمن جهانی فولاد نشان می دهد. با توجه به داده‌های انجمن جهانی فولاد، میزان کل تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین نوامبر ۲۰۲۲ به ۶.۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۲۴.۶ درصدی همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors