جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۲ پهنه اکتشافی معدن در خراسان جنوبی آماده آزادسازی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲ پهنه اکتشافی آهنگران و بشرویه در حوزه معدن آماده آزادسازی است و موقعیت و محل این پهنه‌ها در سامانه کاداستر مشخص شده است.

۲ پهنه اکتشافی معدن در خراسان جنوبی آماده آزادسازی عینک فولادی معدن

به گزارش فولادبان، حامد حسن نژاد اظهارداشت: این ۲ پهنه در سال ۱۳۹۳ برای اکتشافات سیستماتیک در استان تعریف و با توجه به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو از طریق فراخوان واگذار نشد.

وی گفت: پهنه آهنگران با وسعت هزار و ۷۰۲ کیلومتر مربع در شهرستان زیرکوه، شمال شهرستان درمیان و بخشی از شمال شرق استان و پهنه بشرویه نیز به وسعت ۲ هزار و ۷۳۲ کیلومتر مربع در شهرستان‌های فردوس و سرایان واقع شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در یک سال اخیر و با اعلام دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد این ۲ پهنه، ساعت ۱۱ یکشنبه هفته آینده، یازدهم دی ماه آزادسازی شود.

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی از مهر ۱۴۰۰ اجرا شد که تا شهریور امسال در یک سال به سرانجام رسید و دستاورد‌های این طرح آبان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این وزارتخانه رونمایی شد.

خروجی اجرای این طرح در خراسان جنوبی شامل ۲۰ عنوان نقشه و در مجموع ۶۰ برگ نقشه در سه لایه مطالعاتی زمین شناسی، ژئوشیمیایی و زمین شناسی اقتصادی تهیه شد.

طرح تحول زمین شناسی در ۱۵ هزار کیلومتر مربع از وسعت خراسان جنوبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاینات و خوسف اجرا شد و اکتشاف ۱۷ محدوده طلا، ۶۰ محدوده مس، ۲۵ محدوده نیکل نخستین بار در شرق کشور، ۹ محدوده منیزیت، ۶ محدوده سرب و روی از دستاورد‌های اجرای این طرح است.

هم اکنون ۷۲۷ معدن با ۵۵ نوع ماده معدنی و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن در خراسان جنوبی وجود دارد و این استان رتبه اول کشور را در ذخایر زغال سنگ، منیزیت و خاک‌های نسوز داراست، همچنین رتبه ششم کشور در تعداد معادن و رتبه دوازدهم در ذخایر قطعی مواد معدنی از آن خراسان جنوبی است

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors