جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل یک کارشناس از روند هفتگی بازار سرمایه/ هر لحظه امکان تمدید توافق و احیای برجام وجود دارد

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که هر لحظه امکان تمدید توافق و احیای برجام وجود دارد که این موضوع به راحتی می تواند در روند قیمتی دلار تأثیرگذار باشد.

تحلیل یک کارشناس از روند هفتگی بازار سرمایه/ هر لحظه امکان تمدید توافق و احیای برجام وجود دارد عینک فولادی آینده بازار فولاد فولاد

محمدمهدی سماواتی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به وضعیت فعلی بورس که به واسطه تثبیت رشد قیمت دلار، افزایش نرخ دلار نیمایی و عقب ماندن بازار از رشد شارپ در چند ماه اخیر به‌وجود آمد، پیش‌بینی می‌شد که از دی ماه معاملات تالار شیشیه‌ای در روند رو به رشدی قرار بگیرد. بر همین اساس، تداوم رشد بازار سرمایه به دو عامل و ریسک بسیار مهم بستگی دارد.

وی درباره عامل تداوم رشد بازار گفت: برای استحکام رشد بورس ابتدا باید در هفته آینده اثرات رفتن بودجه دولت به مجلس و چالش‌های احتمالی برای شرکت‌های بورسی در بودجه را رصد کرد. از سوی دیگر، بحث افزایش نرخ بهره بین بانکی بسیار مهم و تأثیرگذار است. برخی کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند که در هفته‌های آتی احتمال قوی برای افزایش نرخ بهره وجود دارد که عملاً با این اتفاق، به بازار سرمایه شوک جدیدی وارد خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که هر لحظه امکان تمدید توافق و احیای برجام وجود دارد که این موضوع به راحتی می تواند در روند قیمتی دلار تأثیرگذار باشد.

سماواتی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت 3 عامل قیمت دلار، نرخ بهره بین بانکی و تدوین بودجه می‌تواند تأثیر بسزایی در روند بازار سرمایه داشته باشد، بنابراین با وجود چنین عملکردی در هفته جاری، انتظار می‌رود معاملات بازار در هفته آتی، سود خوبی را تجربه کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors