جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید یک میلیون مسکن محقق نشود، رکود فولاد تشدید خواهد شد

یک کارشناس بازار فولاد با بیان اینکه رکود در بخش مسکن و فولاد حداقل تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت، مطرح کرد: خرید محصولات فولادی با آغاز سال جدید میلادی، روند افزایش را به خود خواهد دید.

تولید یک میلیون مسکن محقق نشود، رکود فولاد تشدید خواهد شد عینک فولادی فولاد

تورج امینی در گفتگو با فولادبان با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور که در زیرمجموعه های دولت در حال تدوین است، اظهار کرد: پیشنهاد اصلی در این برنامه برای دولت تأمین بودجه ایست به طوری که قرار بود حدود یک میلیون مسکن در سال ساخته شود در حالی که تاکنون اقدام عملیاتی قابل توجهی در این زمینه انجام نشده و حتی اجرای این اقدام به 20 درصد هم نمی‌رسد،

وی تاکید کرد: در صورتی که یک میلیون مسکن در سال ساخته شود، مصرف در این حوزه بالاتر خواهد رفت و فولادسازان بهتر می‌توانند مواد اولیه آن را تأمین کنند؛ به خصوص زمانی که برودت هوا زیر صفر درجه می‌رسد، مصرف در بخش ساخت و ساز کاهش شارپی را تجربه می‌کند.

امینی گفت: در صورت کاهش مصرف، صادرات می‌تواند به رونق شرکت‌های فولادی کمک شایانی کند اما متاسفانه مشکلات موجود در بازار داخلی، مانع بزرگی برای فولادسازان به وجود آورد، ضمن اینکه  رکود در بخش مسکن و فولاد حداقل تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت و خرید محصولات فولادی با آغاز سال جدید میلادی، روند افزایش را به خود خواهد دید.

این کارشناس فولادی درباره تحلیل بازار فولاد گفت: اگر مشکلات موجود در بخش صادرات فولاد نبود، به احتمال زیاد فولاد، امسال بیش از 3 برابر رشد را تجربه می‌کرد. البته توسعه بازار آهن تا حدودی توانست بازار فولاد را متعادل کند.

امینی در پایان مطرح کرد: آمار صادرات نسبت ‌به سنوات گذشته بهتر شده است و اگر به همین صورت ادامه یابد، با جذب بازارهای داخلی می‌توان تا حد زیادی موانع موجود در بازار حل می‌شود. به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه گاز، برق و مسائل مرتبط با تامین انرژی وجود دارد، تولید کاهش پیدا کرده است. البته با سردتر شدن هوا، بازار صادراتی روند بهتری خواهد داشت، چرا که تقاضا روند افزایشی را به دنبال خواهد داشت..

به گفته ویی، به دنبال افزایش تقاضا و بهبود صادرات، افزایش قیمت محصولات فولادی را شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors