روند صعودی تولید واحدهای صنعتی و معدنی با وجود کمبود انرژی/ درخواست گازی صمت از وزارت نفت و نیرو

مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید فولاد، مس و آلومینیوم در کشور در ۹ ماهه نخست امسال باوجود کمبود انرژی، همچنان روند صعودی داشته است.

سیف الله امیری در گفتگو با خبرنگار فولادبان اظهار است: هر چند که مشکلات کمبود انرژی برق و گاز در شرکت‌های بزرگ فولادی وجود دارد اما تولید در این بخش‌های صنعتی کشور همچنان نسبت به سال‌های گذشته روند مثبتی داشته است.

مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ مشکلی در بازار فولاد، آلومینیوم و مس در کشور وجود ندارد، گفت: خوشبختانه با تلاش تمام صنعتگران این عرصه، در حال حاضر قیمت‌ها در این بازار بسیار متعادل هستند.

امیری، تامین گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی را یکی از چالش‌های مهم واحدهای صنعتی عنوان و تصریح کرد: انتظار داریم وزارت‌خانه‌هاای نفت و نیرو در سه ماهه آخر سال‌جاری برای تامین انرژی مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکت گاز به جای ۴۰ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی در کشور حدود ۱۵ میلیون متر مکعب گاز به شرکت‌های صنعتی تحویل می‌دهد و اگر این روند ادامه یابد، در میزان تولید این واحدهای صنعتی و معدنی در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

امیری گفت: با توجه به تامین ۳۰ درصدی گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی، باید صرفه جویی در دستور کار باشد تا بتوانیم همچنان روند رو به مثبت تولید محصولات فولادی، مس و آلومینیوم در کشور را ادامه دهیم.

به گفته مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم اکنون در برخی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گاز برخی از واحدهای بزرگ صنعتی قطع شده است و این می‌تواند بر میزان تولید این واحدهای صنعتی تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *