کاهش قیمت فولاد قراضه در پاکستان و هند

در حالی قیمت فولاد قراضه در پاکستان با کاهش چشم‌گیری مواجه شد که در بخش بازرگانی افزایش به چشم می‌خورد و کارخانجات مشتاق فروش ذخیره محدود خود هستند تا با وجود کاهش تقاضا به تولیدات خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در طول هفته، تجارت در پاکستان افزایش جزئی یافت و گزارش شده است که قراضه خرد شده با قیمت 415 دلار به ازای هر تن فروخته شد.

در این راستا، پیشنهادات کارخانجات برای این کالا در بازه قیمتی 420-422 دلار به ازای هر تن و پیشنهادات خریداران در بازه قیمتی 410-415 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

محاسبات هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت فولاد قراضه خرد شده، واردات، cfr بندر قسیم (Qasim)، پاکستان 417.31 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، 16.32 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این کالا در هفته گذشته با قیمت 433.63 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع، کارخانجات تولید ورق فولادی کشور، در پی کاهش میزان تقاضا، پیشنهادات محصولات نهایی فولاد و میلگرد را کاهش داده‌اند، این درحالی است که به طور معمول در ماه نوامبر، میزان فروش افزایش می‌یابد.

در همین حال، یک بازرگان در پاکستان گفت:” تجارت فولاد قراضه از زمانی که خریداران احساس کردند برای تداوم تولیدات کارخانجات باید سفارش ثبت کنند، افزایش جزئی یافت. فعالیت بازار در هفته جاری نسبت به هفته گذشته، وضعیت بهتری داشته است.” بازرگانان افزودند که کارخانجات برای متعادل ساختن تقاضا و عرضه، باید میزان تولیدات خود را کاهش دهند.

در بازار فولاد هند چه خبر است؟

در طول هفته، بازار فولاد قراضه در هند کند بود و بازرگانان کاهش میزان خرید کشور را به سقوط تقاضای فولاد در بازار جهانی نسبت می‌دهد.

به گزارش فولادبان و براساس محاسبات فست‌مارکتز، شاخص قیمت فولاد قراضه خرد شده، واردات، cfr ناوا شوا (Nhava Sheva)، هند 424.29 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، 8.34 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت 432.63 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در این راستا، یک فعال بازار گفت: صنعت فولاد با سقوط تقاضای جهانی مواجه است. وی افزود: معمولا قیمت قراضه در این زمان سال در هند هرگز کاهش نمی‌یابد.

از سوی دیگر، قیمت فولاد قراضه، HMS 1,2(80:20)، مبدا اروپای شمالی، cfr ترکیه 334.00 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه هفتگی، 13.39 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این کالا در هفته گذشته با قیمت 347.39 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته بازرگانان هند و پاکستان، تغییر میزان تجارت، به همراه کاهش قیمت محصولات نیمه تمام و نهایی فولاد و سنگ آهن که بر بازارهای وارداتی -شامل ترکیه- تاثیر می‌گذارد، نشانه‌ای حاکی از سیر نزولی میزان تقاضا در بازار جهانی بود.

به گزارش فولادبان، براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت فولاد قراضه HMS 1,2 (80:20)، واردات، cfr ناوا شوا (Nhava Sheva)، هند 400-430 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه هفتگی بدون تغییر باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *