جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 آبان 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 30 آبان؛ احتمال تغییر قیمت در زنجیره فولاد/ سکه ارزان و طلا گران شد

بررسی بازارهای مالی داخلی و جهانی نشان می‌دهد امروز تغییرات اندکی اتفاق افتاده است.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 30 آبان؛ احتمال تغییر قیمت در زنجیره فولاد/ سکه ارزان و طلا گران شد عینک فولادی

به گزارش خبرنکار فولادبان، دیروز قیمت ارز نسبت به روز شنبه افزایش 150 تومانی را تجربه کرده بود اما در پایان معاملات با کاهش 50 تومانی به 35 هزار و 100 تومان رسید. امروز اما دوباره با 150 تومان افزایش کار خود را آغاز کرد و در نرخ 35 هزار و 250 تومان ایستاد. دلار که در هفته های گذشته با قیمت 36 هزار تومان عرضه می‌شد اکنون کانال 35 هزار تومان برایش معقول است.

باید توجه داشت تورمی که در کشور وجود دارد، قیمت دلار را باید افزایش دهد اما دولت با انتشار اوراق ارزی از ابتدای هفته جاری و همچنین ورود بازارساز توانسته با گرانی بیشتر مقابله کند.

در همین حال، قیمت سکه و طلا به ترتیب کاهش و افزایش داشت. اونس جهانی طلا امروز کاهش اندکی داشت بر پایه 1741 دلار ایستاد. از سوی دیگر که دلار یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه است رشد اندکی داشت و سکه 16 میلیون و 251 هزار تومان و طلای 18 عیار با قیمت یک میلیون و 496 هزار تومان قیمت خورد. به نظر می‌رسد امروز در اولین روز تعیین قیمت در بازار نرخ ها تغییر زیادی داشت که به نظر می‌رسد این روند تا پایان هفته میلادی ادامه داشته باشد.

قیمت بیلت امروز در بازار تانگشای و فولاد ساختمانی به طور میانگین کاهش 20دلاری داشت در حالی که در بازار ایران تغییری نداشت. همچنین در بازار سنگ آهن نیز تغییراتی را شاهد بودیم. در بورس کالا برای کنسانتره آهن ضریب 16.4% قیمت شمش و برای گندله 21% است اما در بنادر چین شرایط با بورس کالای ایران متفاوت است.

از سوی دیگر، متوسط 9 ساله ضریب قیمت کنسانتره 22.7% و گندله 27.3% بوده و آخرین رقم ضریب نیز کمتر از نمای بلندمدت و در محدوده 21% و 25% برای کنسانتره و گندله به نسبت شمش فولاد شرق آسیا است.

این در حالی است که قرار بود قیمت پایه معاملات بورس کالا ضریبی از قیمت شمش کشف شده در آن باشد که انجمن‌های زنجیره فولاد در این خصوص به توافق نرسیده و پیشنهادی به بورس کالا ارسال نشد حالا این تصمیم به بورس کالا واگذار شده تا براساس اختیارات خود، موضوع را تعیین تکلیف کرده و مشخص کنند که آیا روش فعلی ادامه یابد و یا قیمت پایه بر اساس ضرایب بین المللی به‌صورت ماهانه تعیین و بروز شود. نفت برنت در بازار جهانی کاهش کمی داشت اما نفت ایران تغییر قیمتی نداشت.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت است اما در سه شرکت از 50 تا 200 تومان کاهش قیمت داشتند و در یک شرکت 50 تومان افزایش یافت.
نرخ محصولات نبشی و ناودانی در یک شرکت 100 تومان کاهش داشته و در مابقی شرکت ها ثبات قیمت اعلام شد.
در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب‌آهن در بخش شاخه ایی از 20 هزار تومان نوسان قیمت داشته است.
در بخش پروفیل در همه بخش ها ثبات قیمت اعلام شد.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors