پایداری گاز، تولید فولاد را 15 درصد رشد می‌دهد

یک فعال صنعتی گفت: تحقق وعده وزیر نفت درباره قطع نشدن گاز صنایع، می تواند افزایش تولید 10 تا 15 درصدی محصولات فولادی را به همراه داشته باشد.

سید بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان درباره تحقق وعده وزیرنفت مبنی برتامین گاز مصرفی صنایع در زمستان افزود: اگر صنایع در زمستان قطعی گاز نداشته باشند قطعا صنایع می توانند در بهترین شرایط به تولید محصولات فولادی ادامه دهند.

وی به سهمیه بندی گاز و برق در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال 1400 سال بسیار بدی برای صنایع بویژه صنایع فولادی بود و صنایع به علت محدودیت برق و گاز بیش از چهارماه تعطیلی داشتند و بعبارتی بیش از یک سوم سال درگیر قطعی برق و گاز بودند.

عضوهیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: محدودیت برق و گاز مشکلات فراوانی برای صنعت فولاد و سیمان فراهم کرد و طبیعتا با تامین برق و گاز مصرفی صنایع در زمستان امسال ، مشکلات نبود انرژی حل خواهد شد و در تثبیت شرایط فعلی به ما کمک خواهد کرد.

احرامیان افزایش تولید را نتیجه کاهش محدودیت های انرژی بیان کرد و گفت: در صورتی که در زمستان قطع گاز نداشته باشیم پیش بینی می شودحجم تولید محصولات فولادی درمقایسه با پارسال قطعا افزایش خواهد یافت کما اینکه محدودیت های برق تابستان امسال به میزان محدودیتهای سال گذشته نبود و اگر این زمستان هم اگر قطعی گاز نداشته باشیم بنظرمی رسد دستکم 10 تا 15 درصدافزایش تولید خواهیم داشت و به راحتی می توانیم به تولید دو سال قبل یعنی سال 1399 برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *