جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اعلام مقاصد صادراتی عمده فولاد ایران در نیمه نخست امسال/ مصوبه احتمالی سران قوا برای برقراری مجدد معافیت مالیات صادراتی فولاد

صادرات فولاد ایران برای دومین ماه متوالی صعودی و در شهریور به ۷۶۷ هزار تن رسید که بالاترین رقم در دو سال اخیر بود.

به گزارش فولادبان، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ایران در شش ماه اول امسال به ۵۶ کشور صادرات فولاد داشت که بیش از یک‌ پنجم این صادرات به گشور عراق بوده است.

وی افزود: علاوه بر عراق که سهمی ۲۱.۷ درصدی از صادرات فولاد و محصولات فولادی ایران را به خود اختصاص داد، اندونزی با ۱۵.۳ درصد از مهمترین بازارهای صادراتی ایران بود.

امیر صباغ اظهارداشت: پس از عراق و اندونزی، چین با ۱۵.۱ درصد، تایلند ۹.۴ درصد، عمان ۸.۱ درصد، امارات ۷.۸ درصد، ترکیه ۴.۶ درصد و غنا ۲.۹ درصد، دیگر مقاصد صادراتی تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور بوده اند.

ثبت بالاترین میزان صادرات ماهانه فولاد در شهریورماه

این مقام مسوول ایمیدرو با اشاره به اینکه ماه پایانی تابستان بیشترین صادرات انجام شد، تصریح کرد: صادرات فولاد ایران برای دومین ماه متوالی صعودی بوده و در شهریور به ۷۶۷ هزار تن در شهریور رسید که بالاترین سطح ۲ سال اخیر بود.

صباغ  با اشاره به تاثیر پذیری بازارهای جهانی از روسیه، گفت: بازار جهانی فولاد از نظر قیمتی زیر فشار روسیه و افت تقاضای چین قرار دارد و احتمالا دولت برقراری مجدد معافیت مالیات صادراتی فولاد را که در قانون بودجه ۱۴۰۱ محدود شده بود، در قالب مصوبه سران یا یک لایحه ویژه، مجدد برقرار خواهد کرد.

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی ایران موفق به صادرات پنج میلیارد و ۶۲۹‌ میلیون دلاری انواع محصولات این بخش از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه شدند. در این مدت بیشترین میزان صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی با بیش از دو میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار بود که ۴۵.۹ صادرات محصولات این بخش را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors