جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار آرام آهن و فولاد در هفته‌ بدون مشتری ماندن انواع محصولات فولادی

معاملات بازار آهن و فولاد در هفته سوم مهرماه، بسیار ضعیف بود و استقبال قابل توجهی از عرضه های مقاطع طویل در حوزه شمش و محصول نهایی در بورس کالا نشد.

محمد اصفهانی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد، اظهارداشت: بازار این هفته مقاطع طویل آرام و با ثبات و قیمت‌ها همانند هفته قبل بود اما نکته قابل توجه تقاضای بسیار پایین عرضه میلگرد در بورس کالا بود به گونه ای که از میلگرد عرضه شده در بورس کالا، کمتر از 10 درصد آن با قیمت حدود 15 هزار و 700 تومان با احتساب ارزش افزوده به فروش رفت، ضمن اینکه شمش نیز که معمولا تقاضای بالایی دارد فقط  44 درصد از حجم عرضه شمش به فروش رسید.

وی  با اشاره به بازار ورق فولادی و لوله، گفت: این هفته مقاطع تخت هم بازار جالبی نداشتند و علیرغم اعلام بورس کالا مبنی بر عرضه تلفیقی ورق گرم، این طرح تاکنون مسکوت باقی مانده است؛ هر چند  اعلام شده عرضه آن این هفته خواهد بود ولی تاکنون خبری از عرضه نیست.

اصفهانی تصریح کرد: بورس کالا درباره درصد رقابت عرضه ورق فولادی و قیمت آن  در بورس کالا اطلاعاتی نداده است اما پیش بینی می‌شود حتی با عرضه تلفیقی ورق فولادی ، قیمت کلاف ورق گرم فولادی تغییری نخواهد داشت و از آنجا که کمبود ورق در بازار آهن و فولاد وجود دارد، خوش بینانه ترین حالت این است که قیمت ورق افزایش نخواهد یافت

وی با اشاره به کاهشی بودن قیمت دلار در هفته قبل، خاطرنشان کرد: نرخ دلار در بازار آزادز برخلاف هفته دوم مهرماه که تاثیر هیجانی بر بازار گذاشت، روند کاهشی داشت. با این حال، نمی توان برای هفته آینده پیش بینی دقیقی از تاثیر قیمت ارز بر محصولات فولادی داشت.

این فعال بازار آهن و فولاد در پایان روند قیمت محصولات فولادی دربازار آهن و فولاد را باثبات خواند و افزود: با افزایش نرخ بهره آمریکا چندین ماه است که قیمت‌ها از ثبات نسبی برخوردارند و اثر منفی بر روی قیمت کامودیتی‌ها گذاشته است

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors