منابع ارزی آزادشده تاثیر کمی بر بازار ارز کشور دارد/مشخص نیست پول‌ها کجا هزینه می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: آزادسازی ارزهای مسدود و بلوکه شده بر بازار ارز کشور تاثیر کمی خواهد گذاشت و باید توجه داشت 7 میلیارد ارز بلوکه شده ، میزان قابل توجهی نیست که بر بازار ارز کشور تاثیر بگذارد.

محمدرضا جهان بیگلری در گفتگو با فولادبان درباره  آزادسازی پولهای مسدود شده و تاثیرآن بربازار ارزافزود: بنظر می رسد باید برای این پول ها و منابع مالی از قبل طرح، استراتژی و برنامه داشت تا کشور از آنها بهره ببرد.

وی در عین حال با اشاره به نامشخص بودن محل هزینه کرد ارزهای دریافتی ادامه داد: نه مجلس شورای اسلامی، نه نهادهای نظارتی و نه دیوان محاسبات از دولت و یا هر نهاد تصمیم گیر دیگر پاسخ نخواسته که پول های ازاد شده در کجا خرج  شده است، چه هدفی از هزینه کرد ارزها دنبال می شده و چه برنامه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

جهان بیگلری با اشاره به اینکه پول‌های آزادشده در ردیف های بودجه ای لحاظ نشده است، افزود: پولهای آزاد شده از آنجا که چندین سال است بلوکه شده و سرفصل ندارند به خزانه دولت واریز می‌شوند و در ردیف بودجه ای لحاظ نشده اند بنابراین مشخص نیست مبالغ دریافتی در کجا هزینه می شوند.

وی با بیان اینکه هر منبع مالی و پولی که آزاد می شود عملا مشخص نیست در کجا هزینه می شود ، ادامه داد: باید برای منابع مالی جدید  طرح، استراتژی و برنامه داشت تا کشور ازان منتفع شود به همین علت نمی توان با قطعیت گفت منابع بلوکه شده بر بازار ارزی کشور و شاخص ها  تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *