جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط نرخ ارز با آزادسازی 7 میلیارد دلار/ منتظر کاهش نرخ آهن در بازار باشید

یک کارشناس پولی معتقد است که با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی و به واسطه آن کاهش نرخ ارز، احتمالا قیمت محصولات فولادی در کوتاه مدت وارد روند نزولی خواهد شد.

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان از تأثیرات آزادسازی ارز بلوکه شده ایران بیان کرد: درصد کمی از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی می‌تواند تأثیر مثبتی در روند بازار ارز داشته باشد و روند صعودی ارز در روزهای اخیر را کنترل خواهد کرد. البته به شرط اینکه آزادسازی به مرحله اجرا برسد، چرا که در چند سال گذشته خبر آن پخش می‌شد اما تا به حال اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: با آزادسازی ارزهای بلوکه شده، قطعا کاهش نرخ ارز در ایران را به دنبال خواهد داشت که البته میزان محدوده آن به طور قطع مشخص نیست. در واقع، اگر تمام 7 میلیارد دلار وارد ایران شود، نرخ ارز با شیب زیادی در روند نزولی قرار خواهد گرفت؛ اما لازم به ذکر است که قیمت دلار از لحاظ اقتصادی به کمتر از 20 هزار تومان نمی‌رسد.

این کارشناس پولی و بانکی  تصریح کرد: به دنبال کاهش نرخ ارز، قیمت فروش آهن آلات در کوتاه مدت روند نزولی به خود می‌گیرد، چرا که بحث تورم در میان است. بر همین اساس، نرخ محصولاتی مانند فولاد، آهن و کالاهایی که مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی از نوسانات ارزی می‌پذیرند، ناخودآگاه شروع به افت می‌کنند.

علیمحمدی با اشاره به اینکه تورم ایران ساختاری است، گفت: در صورتی که موضوع برجام به نتیجه برسد، به دلیل ساختاری بودن تورم کشور که ناشی از کسری بودجه است، وابستگی ارز به آن از بین می‌رود، بنابراین با احیای برجام به دلیل تورم، احتمالاً نرخ ارز در روند افزایشی قرار بگیرد، همچنین تمام این اتفاقات در اقتصاد به دلیل نوع سیستم اقتصادی در بانک‌ها و به ویژه افزایش تورم رخ می‌دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors