صعود تاریخی بورس با احیای برجام/شاخص 2 میلیونی می شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است با احیای برجام، شاخص کل بورس با جهشی خیره کننده از کانال یک میلیون و 300 واحدی به بیش از دومیلیون واحد خواهد رسید.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با فولادبان، «با بررسی چالش‌های بازارسرمایه درصورت احیای برجام پرداخت. »

وی گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه ایران در بزنگاه مهمی قرار دارد، می‌بایست فرصت‌های فعلی مقتنم شمرده شود تا بتوانیم از فرصت‌های آتی حداکثر استفاده را انجام دهیم چرا که درصورت تحقق توافق درمذاکرات برجام، بازارسرمایه  نسبت به بازارهای رقیب خود بیشترین بهره و سود را در بلندمدت خواهد برد.

همچنین به‌طور کلی تاثیر رفع تحریم‌ها در اقتصاد باعث کاهش تورم، افزایش اشتغال، افزایش صادرات، بهبود بازار سرمایه، کاهش نوسانات نرخ ارز و بهبود تراز تجاری و تراز سرمایه در اقتصاد کشور خواهد شد.

این کارشناس افزود: اگر توافقات صورت گیرد قطعا بازار با رشد محسوسی همراه خواهد بود. در ابتدا صنایع خودرویی، حمل و نقل و بانکی و در ادامه صنایع کوچک هم رشد را تجربه خواهند کرد.

محمدرضا قاسمی با تاکید بر اینکه معاملات در وضعیت خوبی قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد:

با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای، ارزش معاملات روزانه از 4 هزار میلیارد تومان به بیش از 6 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین با همراهی فلزات اساسی و کانه های فلزی شاخص کل به کانال 2 میلیون واحدی هم خواهد رسید.

در همین حال عرفان فکری کارشناس بازار سرمایه به فولادبان گفت: با توجه به ارزش معاملات در شرایط فعلی، محرک خاصی مانند برجام و مذاکرات می‌تواند در تمامی صنایع بازار سرمایه تأثیر داشته باشد.

در ادامه احسان رضاپورکارشناس دیگرهم در گفتگویی با فولادبان بیان کرد: احیای برجام و توافق در مذاکرات می‌تواند بازار سرمایه را پس از گذشت دو سال از فضای رکودی خارج کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *