جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عرضه و تقاضا بورس کالا، تعیین کننده قیمت نهایی محصولات/عملکرد دولت در بهبود شرایط صنعت فولاد مثبت است

یک فعال حوزه فولاد با اشاره به اینکه قیمت محصولات فولادی در بورس کالا شرایط مساعدی دارد گفت: تنها قیمت پایه محصولات فولادی توسط بورس کالا مشخص می‌شود در حالی که قیمت‌نهایی محصولات در جریان عرضه و تقاضا به دست می‌آید.

علی محمدزمانی در گفتگو با خبرنگار فولادبان با اشاره به وضعیت فعلی قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا بیان کرد: اگر شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که کمبود تقاضا برای شمش به وجود آید، این ماده اولیه در قیمت پایه به فروش می‌رسد. در چنین وضعیتی، محصول تولید شده از این ماده اولیه نیز با قیمت پایه در بورس کالا عرضه می‌شود. همچنین در مواقعی که تقاضا بالایی برای شمش ایجاد شود، متقابلا برای محصول تولیدی آن نیز رقابت خوبی فراهم می‌آید.

این عضو هیات مدیره صبا فولاد زاگرس در مورد بحث مطرح شده برای قیمت شمش و میلگرد نیز تصریح کرد: در یک سال اخیر هیچ زمان میلگرد با قیمت پایین‌تری از شمش در بورس کالا عرضه نشده است.

این فعال حوزه فولاد درباره اختلاف نظری که بین تولیدکنندگان فولادی نسبت به شرایط بورس کالا وجود دارد نیز اظهار داشت: در این زمینه، برخی از تولیدکنندگان محصولات فولادی بازدهی انتظاری که دارند بالاتر از سرمایه‌گذاریشان در بورس کالا است در حالی که این مورد امکان‌پذیر نیست. در همین راستا، باید توجه داشت که تنها متناسب با سرمایه‌گذاری انجام شده، سود و بازدهی حاصل می‌شود.

محمدزمانی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم و تاثیر آن بر صنعت فولاد کشور ابراز امیدواری کرد: برخلاف دولت سابق، عملکرد دولت فعلی در زمینه بهره‌وری زنجیره محصولات فولادی مناسب بوده است و دخالت کمتری در این زمینه صورت گرفت که حاکی از آن است که قدم‌های مثبتی در جهت بهبود وضعیت حاکم برداشته شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors