پایانه‌های فروشگاهی به درد واحدهای بزرگ چون فولادی نمی‌خورد

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران گفت: سامانه مودیان حجم و گنجایش ساپورت کردن واحدهای فولادی را ندارد، زیرا گردش مالی واحدهای فولادی بسیار بالاست.

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان درباره اجرای تدریجی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر این موضوع را پیگیری کرده ولی تاکنون اجرایی نشده است. به هر حال، هرچقدر که قانون منجر به شفافیت مالی واحدهای تولیدی شود، به نفع همگان است.

وی با بیان اینکه نوردکاران از اینکه قانون شفاف و اوضاع مالی فولادی بهتر شود، هیچ ناراحتی ندارند، گفت: اکثر شرکت‌های فولادی تک دفتره هستند و شفافیت دارند به طوری که همه کارهای این شرکت‌ها در بورس انجام و خود به خود در سامانه توسعه تجارت ثبت قانونی می‌شود ولی این سامانه حجم و گنجایش حمایت کردن واحدهای فولادی را ندارد، زیرا گردش مالی واحدهای فولادی بسیار بالاست.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی باید فکری به حال واحدهای فولادی در خریدها و پرداخت‌های روزانه کند، تصریح کرد: متاسفانه این واحدهای فروشگاهی که نصب کردند، برای واحدها، سقف اعتبار گذاشتند به طوری که یک واحد فولادی در روز مثلاً با ۱۰۰ میلیون تومان چه می تواند کند که سقف پرداخت اینترنتی را ۱۰۰ میلیون تومان گذاشتند.

به گفته رضوی نیک، قبلاً سقف پرداخت اینترنتی تا یک میلیارد تومان انجام می‌شد ولی الان این روش پاسخگوی واحدهای فولادی نمی‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: باید این سامانه برای واحدهای فولادی تعریف شود تا دست آنها در گردش‌های مالی، تخصیص اعتبارات اسنادی و تنظیم آنها بازشود، ضمن اینکه پایانه‌های فروشگاهی به درد فروشگاه‌های کوچک با گردش‌های مالی زیر ۱۰۰ میلیون تومان می‌خورد و فروشگاه‌ها و گردش‌های مالی بزرگ را حمایت نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *