چشم‌انداز مثبت سازمان شانگهای برای اقتصاد ایران / سردرگمی فعالان فولادی در معاملات سنگ آهن

یک فعال صنعت فولادی تصریح کرد: به دلیل نوسانات اخیر در قیمت محصول سنگ آهن، فعالان فولادی در معاملات روزمره خود دچار سردرگمی و ابهام شده‌اند.

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان در خصوص تأثیر عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بر اقتصاد ایران بیان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که تا به حال در این زمینه صورت گرفته، می‌توان چشم‌اندازهای مثبتی برای نتایج آن در کل اقتصاد پیش‌بینی کرد؛ اما باید دید در آینده چگونه به آن عمل خواهد شد. در واقع به دلیل وجود رکود جهانی و اتفاقاتی که در پیش‌روی ایران قرار دارد، ابهاماتی به وجود آمده که جزئیات آن به تدریج خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مانع تحریم از سر راه فولادی‌ها برداشته شده، گفت: با عضویت ایران در سازمان شانگهای، تولید فولاد و محصولات فولادی در روند نزولی قرار نخواهند گرفت، مگر اینکه رکود اقتصادی در کشور و جهان حاکم شود. همچنین تحریم‌ها نمی‌تواند تأثیری در روند تولید فولاد داشته باشد، چرا که شرکت‌های ایرانی می‌توانند به راحتی موانع تحریم در فولاد را دور بزنند و مانند سایر کشورها منفعت خوبی را کسب کنند.

کارشناس بازار فولاد با اشاره به روند نوسانی سنگ آهن و ایجاد شک و تردید برای فعالان فولادی افزود: در حال حاضر فعالان این حوزه در سردرگمی عجیبی به سر می‌برند و در خرید و فروش سنگ آهن دچار ابهام شده‌اند. در واقع خریداران دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در فولاد و محصولات فولادی ندارند و در شرایط فعلی فقط به اندازه نیاز خود خرید می‌کنند، چرا که قیمت‌ها در وضعیت مطلوب و مشخصی به سر نمی‌برند.

حجتی معتقد است تا به حال خبری در خصوص بازنگری فرمول قیمت گذاری محصولات فولادی منتشر نشده و این مسئله نیز در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *