جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به آسیب اقتصاد منطقه از جنگ غزه

رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس احتمالا ضربه دیگری به اقتصاد خاورمیانه از جمله کشورهای مصر، لبنان و اردن وارد خواهد کرد.

هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به آسیب اقتصاد منطقه از جنگ غزه اخبار

به گزارش فولادبان، به گزارش شبکه خبری سی ان ان، کریستالینا جورجیِوا گفت: گردشگری احتمالا آسیب خواهد دید و هزینه بیمه انتقال کالاها بالا خواهد رفت. سرمایه گذاران همچنین درباره سفر به منطقه محتاط تر خواهند بود و خطر افزایش پناهجویانی در کشورهایی وجود دارد که همین حالا هم تعداد زیادی از آنها را پذیرفته اند.

وی گفت: صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهان را فوق العاده انعطاف پذیر می بیند اما نگرانی هایی نیز به دلیل تبعات جنگ وجود دارد.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: آنچه می‌بینیم آشفتگی بیشتر در جهانی است که قبلا آشفته بوده است. تشدید درگیری رژیم صهیونیستی و حماس بر تاریکی افق چشم‌انداز اقتصادی جهان اضافه می کند.

اقتصادی جنگ کنونی در غزه حتی با وجود خوشبینی نسبی در بازارهای مالی نسبت به عواقب آن، رو به افزایش است. بهای نفت بعد از افزایش اولیه به دنبال حمله حماس به رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، به عقب بازگشت و به زیر اوج خود در ماه سپتامبر (شهریور) رسید که کاهش تولید این محصول در عربستان و روسیه، بازارها را تحت تاثیر قرارداد است.

در این گزارش آمده است: به رغم این که وال استریت تبعات جنگ را تکذیب کرده است، کنفرانس توسعه و تجارت (UNCTAD) نهاد تجاری سازمان ملل درباره تبعات وخیم جنگ به ویژه برای اقتصاد فلسطین هشدار داد.

ریچارد کوزول رایتمدیر بخش جهانی سازی و راهبردهای توسعه ای این سازمان گفت: ارزیابی مناسب این خسارت دشوار است اما ده ها میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors