جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نوسان قیمتی صنعت فولاد در میانه قله آتشفشان و دره مرگ

یک فعال صنعت فولاد گفت: نوسان قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی روند معمول بازار است که گاه در شرایط افزایشی و گاه در شرایط کاهشی قیمت قرار می گیرد و اکنون وارد مرحله رکود این صنعت شده ایم.

سید بهادر احرامیان درگفتگو با فولادبان پیش بینی بازار محصولات فولادی را در بازارهای جهانی و داخلی دشوار دانست و در عین حال افزود: فعالان صنعت فولاد برای تعریف و بیان وضعیت این صنعت اصطلاحی دارند و می گویند صنعت فولاد بین قله آتشفشان و دره مرگ در نوسان است.

وی در تبیین این موضوع ادامه داد: بازار پر رونق ، مشتری فراوان همراه با تقاضای بالا و قیمت های افزایشی  قله آتشفشان صنعت فولاد است و زمانی که بازار رو به پایین یا کاهشی است اصطلاح دره مرگ برای آن استفاده می شود و چنین بازه ای ، شرایط  معمول صنعت فولاد است که قیمت ها همیشه بالا یا همیشه پایین نیست.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: در 8 سال اخیر قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی به چندین علت از جمله افزایش تقاضا با توجه به ظرفیت تولید، نوسانات عرضه و تغییر قیمت ها در قله آتشفشانی قرار داشت و قیمت ها با جهش رو به بالا مواجه بودند.

احرامیان با اشاره به طولانی شدن روند افزایشی قیمت‌ها در بازارهای جهانی، گفت: روند افزایشی قیمت‌ها از سال  2012  کلید خورد که طولانی ترین زمان افزایش قیمت محصولات فولادی تا ابتدای سال بود و همین روند طولانی مدت موجب فراموشی بسیاری از فعالان بازار برای وجود نوسانی قیمت و بازار کاهشی شد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روند کاهش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی، گفت: همانگونه که در 8 سال اخیر چندین عامل موجب رونق فولاد شد، در حال حاضر نیز چندین عامل موجب کاهش قیمت محصولات فولادی شده و ممکن است این بازار در یک رکود شدید چندین ساله باقی بماند.

این فعال صنعت فولاد درباره دورنمای بازار صنعت فولاد در سال آتی افزود: رکود اقتصاد چین، جنگ اوکراین و روسیه، کاهش تقاضای صنایع، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و افزایش قیمت ناشی از تورم از عوامل تاثیرگذار بر رکودی شدن بازار محصولات فولادی در سال‌های آتی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors