جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تفکیک تولید و تجارت؛ مانعی برای تولید داخلی

یک اقتصاددان تصریح کرد: تفکیک وزارت صمت و بازرگانی آغازی دوباره برای سیاست‌های غلط وارداتی در شرکت‌های ایرانی خواهد بود. 

بهمن آرمان در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه اکثر اقتصاددانان موافق احیای وزارت بازرگانی نیستند، بیان کرد: وزارت بازرگانی و صنعت در اکثر کشورهای موفق، ادغام شده‌اند و به صورت جدا از یکدیگر اداره نمی‌شوند. همچنین می‌توان گفت تفکیک این دو دستگاه دولتی، در نهایت هزینه سنگینی را بر دوش هزینه‌های جاری دولت اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود فساد در وزارت بازرگانی گفت: این وزارتخانه به دلیل سودهای کلانی که بابت واردات در سال‌های گذشته دریافت می‌کرد، یکی از موانع اصلی در توسعه تولید داخلی بود که با ادغام در وزارت صنعت وضعیت به وجود آمده به تدریج بهبود یافت. از طرفی این تفکیک، سیاست‌های اشتباه وارداتی را به تداوم و ماندگاری تشویق می‌کند و در نتیجه به صنعت فولاد آسیب فراوانی وارد خواهد کرد.

معاون اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ادامه داد: در حال حاضر صنعت فولاد ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از دلایل آن، سیاست‌های نادرست دولت ایران است. در واقع دولت در مقابل افزایش هزینه گاز و برق در مصارف خانگی، قیمت گاز طبیعی را در حوزه فولاد تا 3 برابر اضافه کرده است.

آرمان از مشکلات دیگر صنعت فولاد را دامپینگ روسیه عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر، روسیه با وجود جنگ و تحریم‌ها، توانسته بازار فولاد منطقه را از صنایع و شرکت‌های ایرانی بگیرد. در چنین شرایطی احیای وزارت بازرگاني که می‌توان از آن به عنوان وزارت واردات یاد کرد، آسیب جدی در اکثر حوزه‌ها و شرکت‌های ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors