جزئیات راه‌اندازی واحد فولادسازی سفیددشت با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن اسلب

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: واحد فولادسازی سفید دشت براساس برنامه پیش بینی شده با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از آن، به توان تولید اسلب شرکت فولاد مبارکه ۸۰۰ هزارتن  اضافه خواهد شد.

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان با اشاره به طرح فولادی شرکت فولاد مبارکه تا پایان امسال اظهار داشت : زنجیره فولاد شرکت فولاد مبارکه تکمیل است و سنگ آهن این شرکت ازطریق شرکت فولاد سنگان استخراج، فراوری و تامین و پس از تبدیل به کنسانتره ، درشرکت فولاد مبارکه تبدیل به گندله می شود.

وی درباره راه اندازی واحد فولادسازی سفیددشت با ظرفیت تولید۸۰۰ هزارتن اسلب درسال افزود: شرکت فولاد مبارکه تاکنون در سفیددشت آهن اسفنجی تولید می کرد و ادامه فرایند تولید زنجیره را نداشت اما تلاش می‌شود براساس برنامه پیش بینی شده واحد فولادی تولید اسلب به بهره برداری برسد که با بهره برداری از آن، 800 هزارتن اسلب به تولیدات شرکت فولاد مبارکه اضافه خواهد شد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود یک خط نورد محصولات فولادی رنگی و یک خط تولید نورد سرد در شرکت فولاد مبارکه احداث شود که بررسی جزئیات خط تولید نورد سرد کمی زود است اما از برنامه های آتی و مهم شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود.

جوانبخت درباره احداث و ایجاد خط نورد محصولات فولادی رنگی گفت: احداث و ایجاد این خط نورد به منظور پوشش کامل تقاضا محصولات فولادی رنگی در بازار با گریدهای کیفی مختلف است و به نوعی، تکمیل کننده محصولات گریدهای ویژه در مصارف رنگی خواهد بود.

شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از بزرگترین فعالان بازار فولاد کشوراست که عملیات اجرایی آن، سال ۱۳۸۶ در منطقه سفیددشت آغاز شد و از دو واحد اصلی احیاء مستقیم و فولاد سازی تشکیل شده است. رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از۹۱ درصدی طرح ساخت واحد فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت، گفت: با حمایت‌های سازمان ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه، دستیابی به اولین ذوب فولاد در مرحله پیش راه اندازی در سال ۱۴۰۱ میسر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *