حرکت خلاف جهت میلگرد در بازار فولاد

امروز تغییرات قیمت مقاطع فولادی به گونه‌ای رقم خورد که میلگرد در خلاف جهت بازار حرکت کرد.

به گزارش فولادبان، در شرایطی که قیمت دلار در کانال 32 هزار تومانی افت اندکی داشت، قیمت میلگرد از این ارز پیروی و بر خلاف جهت حرکت کلی بازار فولاد حرکت کرد و این در شرایطی است که مسئولان اصرار دارند قیمت‌ها در بازار داخل از دلار پیروی نمی‌کند.

در حال حاضر، تنها مسئله‌ای که بازار ارز را تحت تأثیر خود قرار داده است، توئیتی بود که از ادامه مذاکرات با طرف‌های اروپایی برجام خبر می‌داد و خبر دیگری از شرکت‌های فولادی مطرح نیست که بتواند شرایط بازار این محصول را دستخوش تغییر کند وقیمت شمش جهانی نیز تغییر چندانی نداشته است.

به هر حال، روند امروز بازار فولاد متعادل با شیبی ملایم به سمت بالا بود که میلگرد از این روند پیروی نکرد و امروز شاهد افت قیمت در این محصول بودیم و این مسئله کمی سردرگمی را در بازار القا می‌کند.

امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها 50 تا 710 تومان کاهش یافت و دو شرکت نیز ثبات قیمت داشتند. در بازار نبشی و ناودانی دو شرکت نیکان و نورد آریان فولاد در بخش نبشی 200 و  500 تومان افزایش قیمت داشتند و  مابقی شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند.

نرخ تیرآهن کیلویی در دو شرکت 50 تا 300 تومان افزایش پیدا کرد و قیمت شاخه‌های پرفروش ذوبی با 40 تا 180 هزار تومان افزایش اعلام شد. تمامی فروشندگان پروفیل با ثبات قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *