بررسی روزانه بازار آهن دوشنبه 6 تیر 1401

نزول شدید نرخ ارز دوباره قیمت‌ها را در بازار آهن پایین کشاند.

به گزارش فولادبان، قیمت دلار پس از مدت‌ها نوسان در کانال 31 هزار تومان بالاخره با قرار گرفتن بر ریل نزولی تقریبا هزار و 100 تومان کاهش یافت و به 30 هزار 300 تومان رسید.

در بازار آهن تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها به کاهش قیمت راضی شدند و سایه تغییرات نرخ ارز دوباره بر بازار آزاد آهن حاکم شد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: هم زمان و هم مکان تقریباً مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود. یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد.

خبرها از برجام از عدم تمایل طرفین به بحرانی تر شدن اوضاع حکایت دارد و اظهارنظرها از امید به احیای مذاکرات و برجام خبر می‌دهد، و همین فرکانس مثبت از مذاکرات توانست نرخ ارز دچار نزول شدید کند.

به هر حال شاهد کاهش 150 تا 600 تومان به همراه ثبات قیمت در بازار میلگرد بودیم، کف قیمت در شرکت ارگ تبریز با کاهش 550 تومانی به 17 هزار تومان رسید و قیمت سقف روی 18 هزار 635 تومان در شرکت راد همدان ثابت ماند.

قیمت نبشی و ناودانی در شرکت‌های ناب تبریز، ذوب آهن اصفهان و سپهر ایرانیان تغییری نکرد و سه شرکت دیگر 500 تومان کاهش قیمت داشتند.

در بخش تیرآهن بعضا نرخ برخی شاخه‌های پرفروش ذوبی 10 تا 30 هزار تومان کاهش یافت، نرخ تیر 30 در شرکت ذوب آهن 400 هزار تومان افزایش پیدا کرد و مابقی محصولات در این حوزه تغییر قیمت نداشت.

محصولات پروفیل در سه شرکت با 200 تا 800 تومان کاهش قیمت عرضه شد و دو شرکت ثبات قیمت داشتند، البته قابل توجه است میانگین قیمت پروفیل با ضخامت 2 حدود 250 تومان کاهش پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *