کاهش شدید حاشیه سود صنعت فولاد چین

حاشیه سود صنعت فولاد چین در ماه سپتامبر به علت رشد شدید قیمت سنگ‌آهن، افت چشمگیری کرده است.

به گزارش فولادبان به نقل از S&P Global Platts، حاشیه سود تولید فولاد در چین از ابتدای ماه سپتامبر به علت رشد قیمت سنگ‌آهن و افت قیمت محصولات فولادی نهایی، کاهش یافته است.

حاشیه سود تولید میلگرد در چین از ابتدای سپتامبر تاکنون تقریباً نصف شده و به 19.83 دلار در هر تن در 10 سپتامبر رسیده است که پایین‌ترین سطح آن از آگوست 2019 محسوب می‌شود. همچنین حاشیه سود کویل نورد گرم هم در 10 سپتامبر به 21.39 دلار در تن رسید که ضعیف‌ترین رکورد از اوایل مه 2020 است.

قیمت محصولات فولادی در روزهای اخیر در معاملات فیزیکی و معاملات آتی بورس شانگهای کاهش یافت و برخی فعالان بازار می‌گویند احتمالاً پس از رشد چشمگیر قیمت‌ها در سه‌ماهه سوم 2020 افت قیمت‌ها در بازار فولاد ادامه خواهد داشت.

قیمت کویل نورد گرم و میلگرد از ماه آوریل تا سپتامبر در چین به ترتیب 26 و 10 افزایش یافت. از زمان پایان موج اول شیوع کرونا در چین و با افزایش تقاضای فولاد در بخش‌های ساخت‌وساز و عمرانی چین، تقاضا برای فولاد تشدید شد و موجب رشد قیمت محصولات فولادی گردید.

 

کاهش شدید حاشیه سود صنعت فولاد چین اخبار

اقتصاددانان S&P Global معتقدند که شرایط مالی در چین منقبض شده زیرا بازارها بیش از حد خوشبین شده‌اند. تحریک اعتباری هم منفی شده که سبب خدشه به اقتصاد لرزان شده است.

حاشیه سود تولید فولاد در چین به علت رشد قیمت سنگ‌آهن، تحت فشار قرار گرفته است. بر اساس محاسبات Platts، افزایش قیمت سنگ‌آهن به 128.8 تن در اواسط آگوست، اکنون تأثیر خود را بر هزینه تمام‌شده تولید محصولات فولادی نشان داده است.

چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن مشخص نیست و برخی فعالان بازار می‌گویند که قیمت‌ها اکنون به سقف خود رسیده و در سه‌ماهه پایانی 2020 افت خواهد کرد و فضایی برای افزایش حاشیه سود تولید فولاد ایجاد خواهد کرد؛ اما فعالان معدنی معتقدند که تقاضا برای سنگ‌آهن همچنان بالا است و قیمت این ماده معدنی در سه‌ماهه پایانی 2020 هم بالا خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *