بخش معدن به عملکرد فاطمی امین نمره قبولی نمی‌دهد

انتظار و توقع فعالان صنعتی و معدنی از دولت سیزدهم و وزیر صنعت، معدن و. تجارت، انتخاب معاونان خوب برای بخش صنایع و معادن بود که بتوانند اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزنند اما با صراحت می توان گفت دربخش معدن اتفاق خوبی نیفتاده و به نوعی معدن به حاشیه رفته است.

یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش معدنی کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی است تا جایی که معدن می‌تواند حتی به صادرات حوزه نفت نیز کمک کند اما متاسفانه وزیر صمت تمام اشتباهاتی را که دولت گذشته داشت در دولت جدید تکرار کرد و آنگونه که باید، توسعه پیدا نکرد و باید اذعان داشت عملکرد یکساله وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش معدنی کشور مثبت نیست.

بهرام شکوری درگفتگو با فولادبان درباره اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: انتظار و توقع فعالان صنعتی و معدنی از دولت سیزدهم و وزیر جدید، انتخاب معاونان خوب برای بخش صنایع و معادن بود که بتوانند اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزنند اما با صراحت می توان گفت دربخش معدن اتفاق خوبی نیفتاده و بنوعی معدن به حاشیه رفته است.

وی ادامه داد: مسایل و وظایفی که  مستقیما به آقای فاطمی امین مربوط بود همچون پنجره واحد، حقوق دولتی، ارائه تسهیلات برای واردات ماشین آلات، حمایت از بهبود تعرفه ها، صادرات محصولات و عدم وضع عوارض می توانست انجام شود که متاسفانه در یک سال اخیر به هیچیک از این موضوعات برای بخش صنعت و معدن کشور پرداخته نشد و عملا توجهی نشد.

شکوری درباره تصمیمات فاطمی امین درباره پهنه های معدنی کشور افزود: پهنه های معدنی کشور بیشتر تحت اختیار شرکت های دولتی و خصولتی است اما متاسفانه نتایج و پیگیری پهنه ها امید بخش نبود و اگر به درستی انجام می شد می توانست موجب اکتشافات پهنه ها ،شناسایی اندیس ها ، ارائه اطلاعات درست به بخش خصوصی و رقابت در مزایده ها شود.

وی درباره افزایش قیمت 50 درصدی محصولات فولادی در منطقه و ثبات قیمتی دربازار ایران گفت: این هنر نیست که اگر کالایی در خارج ازکشور افزایش قیمت دارد در ایران به بهانه حمایت از محصول، بر روی آن قیمت گذاری دستوری شود،ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم که بسیاری از محصولات باید صادر و بسیاری از محصولات وارد شود و از آنجا که محصولات ما هم قرار است با قیمت های جهانی هماهنگ شود، قیمت بازارهای داخلی با بازارهای جهانی باید متناسب و همسان سازی شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *