مالیات باید بر درآمد باشد نه بر ثروت و دارایی/ تازه از شر کرونا رها شده‌ایم، به داممان نیندازید

کسبه و اصناف با گسترش اپیدمی کرونا در چند سال اخیر متحمل ضررو زیان اقتصادی فراوانی شده اند وتنها دو ماه است که اصناف از بیماری کرونا راحت شده و به کسب خود روی آورده اند و در این اوضاع پریشان توقع تخفیف حداکثری را از سازمان  مالیاتی دارند تا به داد اصناف برسند نه اینکه با افزایش مالیات نمک به زخم کسبه بزنند.

نماینده اتاق اصناف درهیات های حل اختلاف مالیاتی استان زنجان گفت: مالیات بر تراکنش بانکی کاملا باید منتفی شود و چنانچه سازمان امور مالیاتی بر دریافت مالیات بر تراکنش اصرار دارد باید از قبل اطلاع رسانی کند تا کسبه و اعضای اتحادیه های صنفی از  تراکنش های و صوری پرهیز کنند و تراکنش ها فقط بر امور مالی، معاملات و خرید و فروش ها متمرکز باشد.

مسعود شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تبصره ماده 100 افزود: در این اوضاع بی سامان بازار که قیمتها لحظه ای است و تمامی کسبه با مال و ثروت خود ریسک می کنند از کجا معلوم که تمامی خرید و فروش منجر به سود شود؟

وی ادامه داد: طبق اظهارات اخیر رئیس سازمان امور مالیاتی، محاسبات مالیاتی دولت از محل تراکنش های بانکی است و اخذ  مالیات امسال از این محل خواهد بود، بنده بعنوان یک کسبه از رئیس امور مالیاتی درخواست می کنم  ثابت کنند که چگونه تمامی خرید و فروش اصناف منجر به سود خواهد شد بنابراین مبنای محاسبه مالیاتی از محل تراکنش های بانکی کار اشتباه و غلطی است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان زنجان تصریح کرد: در دنیا و تجارت یک طرف سود و طرف دیگر زیان است که اگر در این معامله کمی بی توجهی شود معامله به زیان تبدیل خواهد شد و از آنجا که هیچ زیرساختی در ایران به درستی تعریف نشده ، چرا کسبه و اصناف باید تاوان این بی مدیریتی را بدهند.

شکوری گفت: وجه ضمانت مشتریان و کسبه برای درخواست وام و تسهیلات اغلب تراکنش های صوری است که بدون هیچگونه معامله و خرید و فروش صرفا برای دریافت وام و با حساب سازی در چندین بانک با راهنمایی مسئولین بانک تهیه می شود لذا   تراکنش های بانکی نمی توانند معیار صحیحی برای اخذ مالیات از کسبه و اصناف باشد.

نماینده اتاق اصناف درهیات های حل اختلاف مالیاتی استان زنجان ادامه داد: کسبه و واحدهای صنفی سال گذشته برای تبصره ماده ۱۰۰ از معافیت مالیاتی ۱۴۰ برابری برخوردار بودند که امسال این معافیت مالیاتی ۳۰ برابر اعمال شد یعنی 110 برابر کمتراز سال قبل بود که پس از اعتراض اصناف معافیت مالیاتی در سامانه سازمان مالیاتی 100 برابر بارگذاری شد.

شکوری با اشاره به به روز رسانی نشدن سامانه سازمان مالیاتی برای اجرای تبصره ماده 100 تصریح کرد:از رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درخواست می شود با توجه به این که سامانه فعلا بارگذرای نشده ، زمان ارسال اظهارنامه رو تمدید کنند تا کسبه و واحدهای صنفی فرصت بیشتری برای ارسال اظهارنامه های خود داشته باشند.

وی گفت: کسبه و اصناف با گسترش اپیدمی کرونا در چند سال اخیر متحمل ضررو زیان اقتصادی فراوانی شده اند وتنها دو ماه است که اصناف از بیماری کرونا راحت شده و به کسب خود روی آورده اند و در این اوضاع پریشان توقع تخفیف حداکثری را از سازمان  مالیاتی دارند تا به داد اصناف برسند نه اینکه با افزایش مالیات نمک به زخم کسبه بزنند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان زنجان افزود:اصناف باید درآمد داشته باشه تا بتوانند مالیات بر درآمد خود را بپردازند با این اوضاع گرانی، تورم و نبود رونق کسب و کار و افزایش بی رویه قیمت حاملهای انرژی کسبه در دخل و خرج خود مانده اند و بیشتر کسبه خرد با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *